پوست ماهی‌های مرکب با قابلیت تغییر رنگ لباس‌ها و گجت‌های ما

پوست ماهی‌های مرکب با قابلیت تغییر رنگ لباس‌ها و گجت‌های ما

آیا مشکل ست کردن لباس‌هایتان را دارید؟ بهتر است بدانید در آینده، این مشکل با خرید لباس‌ها یا حتی گجت‌هایی که قابلیت تغییر رنگ ناگهانی را دارند، حل خواهد شد و باید این ویژگی را مدیون پوست ماهیان مرکب دانست.

لازم نیست پوست ماهیان مرکب را به تن کنید! اما پژوهشگران UC Santa Barbara اخیرا کشف کردند که خصوصیات جادویی در ماهیان مرکب بازارهای کالیفرنیا وجود دارد که آنها را قادر به کنترل رنگ خود کرده است. این عمل به دلیل وجود توالی‌های پروتئینی رخ می‌دهد که به ماهی اجازه‌ی بازتاب یک نور خاص را در صورت نیاز می‌دهد.

دنیل دی‌مارتینی یکی از پژوهشگران این پروژه عنوان کرده است: "تحقیقات جدید ما بر روی مکانیزم‌های سلولی تغییر رنگ ماهی‌های مرکب به ما اجازه داده تا طراحی آزمایشی را برای ساختارهای فتونیک تطبیقی مبتنی بر بازتاب، اصلاح کنیم. در آینده، این ویژگی می‌تواند موارد فایده‌ی زیادی برای ایجاد مواد اپتیکال مصنوعی داشته باشد."

اینطور به نظر می‌رسد که در آینده بشر قادر به ساخت دستگاه‌هایی با پوست مصنوعی یا حتی لباس‌ها و پارچه‌هایی به این شکل است که قادر به تطابق و سازگاری با محیط زیست بوده و سطح جدیدی را از استتار ایجاد کنند.

منبع : ubergizmo



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 22:32 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز