ساندویچ PITA با قابلیت سرقت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها

ساندویچ PITA با قابلیت سرقت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها

بسیاری از ما فکر می‌کنیم اطلاعات دیجیتال ما در امنیت می‌باشند و کسی به فکر هک کردن کامپیوترهای ما نیست، اما شاید همین تصور موجب آسیب‌پذیری دستگاه‌های دیجیتال ما شده و هکرها بتوانند از این مزیت بهره ببرند. پژوهشگران دانشگاه تلاویو به تازگی دستگاهی را ابداع کرده که آن را PITA نامیدند، این دستگاه قادر به سرقت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها بدون آگاهی مالک لپ‌تاپ می‌باشد.

این دستگاه که در اندازه‌ی یک ساندویچ پیتا می‌باشد، اساسا شامل یک کامپیوتر کوچک HDMI و یک دانگل رادیویی است. نحوه‌ی عمل آن به این صورت است که به پالس‌های الکترومغناطیسی ساطع شده از لپ‌تاپ‌ها گوش داده و به این ترتیب می‌تواند عملیات برداشت بیت به بیت داده‌ها را شروع کند. این تکنولوژی متکی بر بهره‌برداری از کدگذاری GPG است.

برای اطلاع باید گفت، GPG به ایمن‌سازی مواردی مانند مکالمات چت، ایمیل‌ها و معاملات BItCoin کمک می‌کند، از این رو با این دستگاه در حین استفاده از چنین مواردی هکر‌ها امکان دستیابی به مکان اطلاعات مالی و شخصی حساس شما را پیدا خواهند کرد.

دستگاه PITA درواقع با این هدف که ما نیاز به محافظت هوشمندانه‌تر از اطلاعات خود را داریم، طراحی شده است. پژوهشگران ابداع کننده‌ی PITA نیز بر این باونرد که شیوه‌ی آنها پتانسیل عمل بر روی سایر انواع کدگذاری مانند RSA را نیز دارد و در حال توسعه‌ی این دستگاه هستند.

 

منبع : ubergizmo



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 16:23 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز