تعبیه‌ی نمایشگرهای شفاف بر روی کامیون‌ها

تعبیه‌ی نمایشگرهای شفاف بر روی کامیون‌ها

سبقت گرفتن از کامیون‌های بزرگ کار خطرناکی‌ست، زیرا راننده‌ی خودروی دیگر ابتدا باید از پشت این غول موتوری گذر کرده تا از خلوت بودن جاده خبر پیدا کند. این عمل در بزرگراه‌های یک طرفه نیز کار خطرناکی‌ست، زیرا چنین عملی می‌تواند منجر به رانندگی در مسیر ترافیک پیش‌رو شود. اکنون کمپانی سامسونگ الکترونیک در پی حل این مشکل برآمده و به این منظور دوربین‌هایی را در جلوی کامیون و یک نمایشگر بزرگ را در پشت آن نصب نموده تا رانندگان خودروهای پشتی را از مسیر پیش‌رو مطلع سازد.

سیستم ویدیویی آزمایشی نصب شده بر روی کامیون‌های ایمن، متشکل از یک دوربین نصب شده در جلو به منظور تصویربرداری از جاده جلوی کامیون است. به جای ارسال وایرلس تصاویر زنده به نمایشگر شفاف LCD نصب شده در پشت کامیون، رویکرد سامسونگ ارسال یک نمای متوالی از جاده‌ی پیش رو به مانیتور خارجی نصب شده در پشت ماشین می‌باشد. این پخش تصویر هم در روز و هم در شب امکان‌پذیر است و طبق گزارش‌ها می‌تواند موجب کاهش تصادفات ناشی از سبقت گرفتن‌ها شود و همچنین اطلاعاتی از خطرات جاده را برای خودروهای در حال رانندگی پشت کامیون‌ها فراهم می‌کند.

پس از تست‌های زیاد این نمونه‌ی آزمایشی در آرژانتین، سامسونگ اعتقاد خود مبنی بر عملی بودن این تکنولوژی را تایید کرد. به این ترتیب، برنامه‌هایی برای تست بیشتر این تکنولوژی از سوی این کمپانی برای استفاده از آن در بزرگراه‌ها وجود دارد.

هنوز خبری مبنی بر زمان ساخت تجاری این سیستم اعلام نشده است.

 

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 1:2 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز