بررسی قفل لمسی و متصل به اینترنت Camelot Touchscreen Deadbolt کمپانی Schlage

بررسی قفل لمسی و متصل به اینترنت Camelot Touchscreen Deadbolt کمپانی Schlage

آیا یک قفل می تواند بیش از یک دستگاه که به شما اجازه ورود و خروج به منزل را می دهد و مانع از چنین عملی توسط دیگران می شود، باشد؟ از لحاظ فنی، چنین چیزی امکان پذیر نیست، اما قطعا علاوه بر باز و بسته کردن درب، می توان کارهای بیشتری را با یک کلید انجام داد. قفل لمسی Camelot Touchscreen Deadbolt کمپانی Schlage، نمونه ای از این نوع قفل ها می باشد. هرچند این قفل در اصل برای حفظ منازل شما از دستبرد سارقان طراحی شده، اما ویژگی های لمسی و اتصال اینترنت آن، این قفل را کاربردی تر ساخته است. نحوه کار این قفل در کاربردهای روزانه چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، می توانید با ادامه این بررسی همراه باشید.

همانطور که از نام آن برمی آید، اولین نکته ای که در این قفل جلب توجه می کند، ویژگی لمسی بودن آن است. این ویژگی به ورود و خروج شما به منزلتان با فشردن یک دستگیره بدون نیاز به کلید منجر می شود و باید گفت که این قابلیت بسیار کارآمدی می باشد.

علاوه بر صفحه نمایش لمسی، این قفل همچنین شامل برخی از ویژگی های مفید دیگر مانند زنگ هشدار است. سه نوع متفاوت هشدار ورود – فعال، مذاکره ای و اجباری – وجود دارد که هر کدام از این سه حالت، می تواند طبق سلیقه کاربران تنظیم شود. برای مثال، می توانید این هشدار را زمانی که فردی به درب شما ضربه می زند، در حالت جیر جیر قرار دهید و یا اگر کسی به درب شما با نیروی بیش از حد می کوبد، از آن صدای فریاد بلند شود. می توان آن را به طور مستقیم در حالت قفل قرار داد که البته تنظیم این حالت با استفاده از ویژگی های آنلاین که در ادامه شرح داده خواهد شد، ساده تر می باشد.

تنظیم حساسیت هشدار دهنده، بسیار مهم می باشد. برای مثال، فردی که دارای قدم های محکمی است، می تواند این هشدار دهنده را در رنج متوسط بالایی از حساسیت قرار داده و سپس تنها با پایین آمدن از پله ها، بتواند این هشدار را خاموش نماید. به هر حال، هر کسی می تواند از طریق آزمون و خطا، تنظیمات مناسب خود را پیدا کند.

روند نصب بیش از حد دشوار نیست و کم و بیش مشابه سایر قفل ها می باشد. هیچ گونه نیازی به سیم کشی جدید نیست و تنها به چند ابزار ساده برای این کار نیاز خواهید داشت که پیچ گوشتی از مهم ترین این ابزارهاست. این قفل با یک دستورالعمل عرضه می شود، بنابراین اگر به مشکلی در نحوه نصب و نگهداری آن برخوردید، می توانید از آن کمک بگیرید. به طور میانگین حدود 30 دقیقه برای نصب آن زمان خواهد برد.


ویژگی های اتصال به اینترنت

در حالی که صفحه کلید لمسی یکی از ویژگی های جالب است، اما از ویژگی های اصلی این سیستم که باعث حلب توجه ها به خود می شود، ویژگی های اتصال به اینترنت می باشد. این ویژگی از طریق ارتباط Schlage با Nexia میسر می شود، شرکتی که متخصص در اتوماسیون خانگی و سیستم های مدیریت از راه دور است. برای دستیابی به این ویژگی ها، نیاز است که کاربران هزینه اشتراک ماهانه را بپردازند و Nexia Bridge را که همراه این قفل عرضه نخواهد شد، خریداری نمایند.

Nexia Bridge، از طریق اترنت به روتر خانگی شما اتصال پیدا می کند تا بتوانید از اسمارت فون ها و کامپیوتر برای کنترل این قفل، همراه با دیگر دستگاه های سازگار مانند ترموستات و چراغ استفاده نمایید. می توانید بدین وسیله، این قفل را باز کرده، برای آن پین کد تعیین کنید، تایمر زنگ هشدار را کنترل نمایید و بسیاری از کارهای دیگر. این کارها تنها در یک شبکه محلی امکان پذیر نیست، بنابراین حتی اگر در منزل نباشید، قادر به کنترل آن از طریق دستگاه های متصل به اینترنت خواهید بود.

پس از نصب، می توانید به سایت Nexia مراجعه کرده و همه چیز را به شیوه این قفل تنظیم نمایید. این روند مشکلی نیست و همه چیز با میزان سازی دقیق انجام می شود. می توانید از طریق وبسایت، به کنترل آلارم و مدیریت پین کد نیز بپردازید.

همچنین می توانید سیستم را برای زمان هایی که آلارم فعال می شود و یا اگر کاربری چندین تلاش ناموفق در ورود پین کرده باشد، به منظور فرستادن یک متن یا پست الکترونیک هشدار تنظیم نمایید. این ویژگی برای زمانی که در منزل حضور ندارید، بسیار مناسب است.

یکی از ویژگی های جالب این دستگاه، تنظیم پین کد موقت است. اگر شما جز افرادی هستید که به فکر محافظت از خانه خود می باشید و یا علاقه به آبپاشی گیاهان خود دارید در حالی که در منزل حضور ندارید، می توانید به این قفل امکانی دهید تا در مدت زمان محدودی، به صورت خودکار، منقضی شود. این قفل از 30 کد مختلف، پشتیبانی می کند.

همچنین از دیگر قابلیت های Touchscreen Deadbolt، این است که در عرض 30 ثانیه به طور خودکار قفل می شود. این ویژگی می تواند برای افراد فراموشکاری که قفل کردن درب را از یاد می برند، مفید باشد. کافیست درب را پشت سر خود ببندید و بدون فکر کردن به چیز دیگری، به راه خود ادامه دهید.

البته مشکلی در باز کردن قفل توسط گوشی وجود دارد. به طور صادقانه می توان گفت که برای باز کردن قفل توسط گوشی نسبت به استفاده حقیقی از پین پد، زمان بیشتری طول می کشد. زمانی که موفق به باز کردن قفل آیفون شوید، باید پین را برای باز کردن قفل برنامه وارد کرده، روی قفل کلیک نموده و برای ارسال سیگنال از طریق اینترنت صبر نمایید. می توانید تا سه بار، کد را وارد کنید.

این قابلیت زمانی مفید است که افرادی به خانه شما می آیند و شما تمایل به رفتن به طبقه پایین برای اجازه ورود به آن ها را ندارید. با این حال ممکن است مشکلی نیز در این زمینه وجود داشته باشد برای مثال شخصی به ضربه زدن بر روی درب ادامه دهد و قفل، از باز شدن امتناع ورزد که به نوعی باعث شکست هدف تعیین شده برای آن می شود. البته اگر دوستان شما، به ضربه زدن مداوم بر روی درب تا زمان باز کردن آن مبادرت نکنند، این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

یکی از نکاتی که باید در مورد این قفل بیان کرد، این است که دارای ظاهر زیبایی می باشد. هر دو بخش درونی و بیرونی آن از نظر زیبایی، مطلوب هستند و این قفل به منازل، سبک زیبایی می بخشد.

به طور کلی، این قفل بسیار خوب عمل می کند، به خصوص اگر خواهان استفاده از ویژگی های اینترنت آن هستید، می توانید آن را امتحان کنید. وبسایت Schlage، این قفل را با قیمت 319 دلار معرفی کرده است، اما فروشندگانی مانند آمازون و Home Depot، آن را تقریبا با قیمت 199 دلار می فروشند که در مقایسه با قفل های استاندارد، زیاد به نظر می رسد و دسترسی به ویژگی های اتصال جالب در آن، نیازمند قطعات اضافی سخت افزار و پرداخت اشتراک ماهانه 8.99 دلار به خدمات Nexia می باشد.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 17 خرداد 1394برچسب:, | 21:29 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز