جایگزینی ملخ‌ها با فن‌های کانالی در پهپاد Nano Tornado

جایگزینی ملخ‌ها با فن‌های کانالی در پهپاد Nano Tornado

اگرچه استفاده از پهبادهای شخصی در حال زیاد شدن است، اما هنوز عده‌ی زیادی از افراد از کار با ملخ‌های این دستگاه‌ها وحشت دارند. اما این پره‌های چرخان نه تنها ممکن است موجب آسیب رساندن به انسان‌ها ‌شوند، بلکه در طی تصادفات و سقوط‌ها نیز می‌توانند آسیب ببینند. به همین دلیل شرکت کالیفرنیایی Polyhelo به ساخت Nano Tornado اقدام نمود که یک کوادکوپتر محسوب می‌شود اما به جای پایه‌های باز از چهار فن کانالی استفاده می‌کند.

مزایای زیادی در طراحی منحصربفرد Nano Tornado وجود دارد. ابتدا، در صورت برخورد به انسان‌ها آسیبی به آنها نمی‌رسد، همچنین اجزای این کوادکوپتر در صورت برخورد به اشیا یا فرود بد آسیب نمی‌بینند. به این ترتیب می‌توان از آن در عملیات با ریسک بالا مانند پرواز در نزدیکی شاخه‌های درختان یا در فضاهای تنگ استفاده کرد.

از آنجایی که خبر از بازو یا ملخ رو به بیرون نیست، می‌توان به راحتی این کوادکوپتر را در کیف‌هایی جهت حمل‌ونقل قرار داد. علاوه بر این اگر یک مکان تیک‌آف/فرود خوب وجود نداشته باشد، این کوادکوپتر می‌تواند موقعیت خود را در هوا تثبیت کرده و سپس بر روی دست یک انسان فرود آید. زمان پرواز این کوادکوپتر تنها پنج دقیقه است، اگرچه باتری آن قابل تعویض با یک باتری شارژ شده می‌باشد.

 

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, | 20:59 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز