ساخت قطعات الکترونیکی با ویژگی خود تخریبی به منظور کنترل مشکلات ضایعات الکترونیکی

ساخت قطعات الکترونیکی با ویژگی خودتخریبی به منظور کنترل مشکلات ضایعات الکترونیکی

در راستای کمک به کاهش ضایعات قطعات الکترونیکی و تقویت تولید پایدار، پژوهشگان امریکایی دستگاه‌های الکترونیکی را توسعه داده که پس از گرمای بیش از حد می‌توانند فرایند خودتخریبی را آغاز کنند.

درحال حاضر، اغلب دستگاه‌های استفاده شده پس از به پایان رسیدن عمر خود به ضایعات محیطی تبدیل شده و موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند. پژوهشگر ارشد این پروژه، اسکات وایت از استادان دانشگاه ایلینویز امریکا می‌گوید: "ما به توسعه‌ی قطعات الکترونیکی موفق شده‌ایم که که در هنگام نیاز وجود داشته و در صورت عدم نیاز خود را از بین می‌برند. این دستاورد، شیوه‌ی ایجاد پایداری در مواد استفاده شونده در ساخت قطعات الکترونیک مدرن می‌باشد و اولین تلاش ما برای استفاده از محرک‌های محیطی جهت راه‌اندازی خودتخریب است."

دستگاه‌های راه‌اندازی گرمایی، از بردهای منیزیمی چاپ شده بر روی مواد انعطاف‌پذیر و باریک استفاده می‌کنند. پژوهشگران قطرات کوچک اسید ضعیف شده را در موم ریخته و دستگاه‌ها را با این موم پوشانده‌اند. هنگامی که دستگاه به گرمای بیش از حد برد، موم ذوب شده و اسید را منتشر می‌کند. این اسید سریعا دستگاه را حل کرده و کاملا از بین می‌برد.

برای راه‌اندازی از راه دور این واکنش، پژوهشگران یک رسیور فرکانس رادیویی و یک سیم‌پیچ گرمایشی القایی را در دستگاه قرار داده‌اند. کاربر می‌تواند یک سیگنال را جهت افزایش گرمای سیم‌پیچ ارسال کرده که این فرایند موجب ذوب شدن موم و تخریب دستگاه می‌شود. طبق گفته‌ی پژوهشگران، سرعت فرایند تخریب از طریق تنظیم ضخامت موم، غلظت اسید، و دما قابل کنترل می‌باشد.

آنها قادر به طراحی دستگاهی با ویژگی خودتخریبی در بیست ثانیه تا چند دقیقه پس از اعمال گرما هستند. یافته‌های این گروه از دانشمندان در ژورنال Advanced Materials منتشر شده است.

 

منبع : gadgets



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:, | 22:15 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز