کانسپت Golf GTE Sport الهام بخش خودروهای عملکردی آینده‌ی فولکس واگن

کانسپت Golf GTE Sport الهام بخش خودروهای عملکردی آینده‌ی فولکس واگن

کمپانی فولکس‌واگن از فستیوال سالانه‌ی GTi در Worthersee برای رونمایی از خودروی بدنه‌ی کربنی و هیبریدی Golf GTE Sport استفاده کرده است. با توجه به تاریخچه‌ی خودروهای به نمایش درآمده در Worthersee، به نظر می‌رسد نشانه‌های طراحی این کانسپت خوش ظاهر به احتمال زیاد در خودورهای آینده‌ی برند عملکردی GT فولکس واگن دیده شود.

در زیر کاپوت این ماشین، یک پیشرانه‌ی موتوراسپرت در قالب موتور بنزینی توربوشارژر 1.6 لیتری با قدرت 220 کیلووات (295 اسب‌بخار) و گشتاور 400 نیوتن‌متر قرار دارد. این بخش با دو موتور الکتریکی همراهی می‌شود که یکی از آنها درون گیربکس شش دنده قرار داشته و قدرت 80 کیلووات (107 اسب‌بخار) و گشتاور 330 نیوتن‌متر را تولید می‌نماید. دومین موتور الکتریکی در محور عقب نصب شده و همان قدرت 80 کیلووات (107 اسب‌بخار) اما با 60 نیوتن‌متر گشتاور کمتر را تولید می‌کند.

برخلاف اغلب خودروهای عملکردی، خودروی GTE Sport فولکس واگن از موتورهای الکتریکی تنها به عنوان تقویت‌کننده‌های موتور بنزینی استفاده نمی‌کند، بلکه در این خودرو می‌توان از موتورهای الکتریکی جهت رانندگی با انتشار آلودگی کمتر و مصرف سوخت کمتر به میزان 2.0 لیتر/100 کیلومتر، استفاده کرد. در حالت GTE، این خودرو از هر سه موتور برای ارائه‌ی نهایت عملکرد بهره می‌برد و دارای اوج سرعت 280 کیلومتر/ساعت و شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای می‌باشد.

سه حالت رانندگی برای این خودروی فولکس واگن طراحی شده است که هر یک ترکیب‌های مختلفی از قدرت الکتریکی و بنزینی را به کار می‌برند. حالت E-Mode همانطور که انتظار می‌رود تنها از قدرت الکتریکی برخوردار است و با این قدرت می‌توان مسافت 50 کیلومتری را پیمود. حالت GTE Mode اسپرت‌ترین گزینه‌ی پیش‌روی رانندگان است و از قدرت هر سه موتور برای ارائه‌ی نهایت عملکرد استفاده می‌کند. حالت هیبریدی، به صورت خودکار در مورد استفاده از کدام نوع قدرت تصمیم‌گیری می‌کند.

فضای داخلی Golf GTE نیز دیدگاه فولکس واگن از کابین‌های متمرکز بر راننده را در آینده نشان می‌دهد. در این بخش از طراحی درهای گالوینگ XL1 متابعت شده و راننده و سرنشین هر یک در بخش‌های جداگانه‌ای می‌نشینند که صندلی‌های آنها با مواد میکروفیبری و فیبر کربنی پوشانده شده‌اند.

برای ارائه‌ی کارآمد اطلاعات در مورد پیشرانه‌ی هیبریدی، سرعت و مسیر پیش‌رو به راننده، مجموعه ابزار GTE Sport در سه بخش تنظیم شده است. نزدیک‌ترین نمایشگر به راننده، کوچک‌ترین آنها بوده و اطلاعات لازم در مورد وضعیت دنده‌ها و سطح سوخت و انرژی را نشان می‌دهد، درحالی که نمایشگر میانی اطلاعات پیچیده‌تری را نمایش می‌دهد. نمایشگر سوم که بزرگ‌ترین آنها نیز است، اطلاعاتی در مورد سرعت یا مسیر ایده‌آل مسابقه را در صورت بودن در حال GTE به نمایش می‌گذارد. به طور کلی کابین خودرو به گونه‌ای طراحی شده که به هر چیز به سادگی دسترسی داشت، مانند سوئیچ تغییر حالت رانندگی که بر روی سقف نصب شده است.

در بخش بیرونی، فولکس واگن از مشخصات همیشگی و بارز گلف استفاده کرده و خودروی جدید را کمی بیشتر تهاجمی ساخته و آن را با بدنه‌ی فیبرکربن در جزئیات همراه نموده است. در جلو، شاهد جلوپنجره‌ی آبی رنگ برگرفته از Golf GTE هستیم، درحالیکه اسپلیتر تهاجمی‌تر دوگانه به این خودرو ظاهر مسابقه‌ای‌تری بخشیده است. در پشت، یک دیفیوزر بزرگ وجود دارد و همچنین سپر عقب شناور نیز در این بخش توجهات را به خود جلب می‌نماید.

Golf GTE Sport فعلا فقط یک کانسپت است، اما تقریبا به طور قطع می‌توان نشانه‌هایی از آن را در خودروهای آینده‌ی GTi مشاهده کرد.

 

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خودرو ، ،


تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز