تست جدید برای تشخیص مصرف کوکائین از طریق اثرانگشت

تست جدید برای تشخیص مصرف کوکائین از طریق اثرانگشت

گروهی از پژوهشگران دانشگاه سوری در بریتانیا، موفق به توسعه‌ی یک تست جدید و غیرآزاردهنده برای تشخیص مصرف کوکائین در بیماران تنها با بررسی اثرانگشت آنها شده‌اند. برخلاف تست‌های موجود، این روش جدید به تشخیص اینکه آیا بیمار به مصرف دارو یا فقط لمس آن اقدام کرده، می‌پردازد.

تست‌ مواد مخدر از شیوه‌های رایج در زندان‌ها، دادگاه‌ها و سایر مراجع قانونی می‌باشد، اما روش‌های فعلی دارای محدودیت‌هایی هستند و اغلب نیاز به تحلیل‌ها و بررسی‌ از سوی افراد متخصص در آزمایشگاه‌ها دارند. اما شیوه‌ای جدید که البته هنوز برای استفاده‌ی وسیع آماده نیست، می‌تواند به شدت کارها را ساده‌تر کند. در این شیوه‌ی بهداشتی و غیرآزاردهنده که احتمال خطای کمی نیز دارد و همچنین قابل جعل نیست، اطلاعات از روی اثرانگشت فرد بدست می‌آید.

این شیوه از طیف‌سنجی جرمی برای تحلیل اثرهای انگشت بیمار و جستجو به دنبال نشانه‌های متیل‌اگونین (methylecgonine) و بنزوئیل اگونین (benzoylecgonine)، که در اثر مصرف مواد مخدر در بدن به جای می مانند، استفاده می‌کند. برای یافتن این نشانه‌ها در اثرانگشت، یک باریکه از نوعی حلال بر روی فیلم اثرانگشت ریخته می‌شود – شیوه‌ای که با عنوان یونیزاسیون الکتروافشانی دفعی یا DESI معروف است. از این شیوه در گذشته نیز در کارهای دادگاهی استفاده شده، اما برای اولین بار است که جهت تست مصرف مواد مخدر از آن استفاده می‌شود.

طبق نظر گروه توسعه دهنده، این شیوه می‌تواند طی ده سال آینده برای تست مصرف مواد مخدر در تمامی مراجع قانونی مورد استفاده قرار گیرد. این پژوهش با همکاری گروه‌های علمی دانشگاه سوری (بریتانیا)، آزمایشگاه ملی فیزیک (بریتانیا)، کینگزکالج لندن، دانشگاه شیفیلد هالام (بریتانیا) و موسسه‌ی پزشکی قانونی هلند انجام گرفته است. مقاله‌ای از یافته‌های این پژوهش در ژورنال Analyst منتشر شد.

 

منبع : gizma

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:45 | نویسنده : میثم |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز