خودروی Dodge Viper ACR با ارائه‌ی قدرت بالای یک موتور ده سیلندر

خودروی Dodge Viper ACR با ارائه‌ی قدرت بالای یک موتور ده سیلندر

مجموعه‌ی Dodge با انتشار مدل آینده‌ی Viper ACR که ترکیبی از مدل استاندارد و قدرتمند Viper و کیت آئرودینامیک مسابقه‌ای می‌باشد، خواهان خودنمایی در پیست‌های مسابقه است.

این کمپانی در راستای تبدیل مدل استاندارد Viper به مدل متمایزتر ACR، فضای درونی خودرو را تغییر داده، و آن را به تجهیزات سبک‌وزن‌تر با سه اسپیکر استریو و برداشتن تنظیمات الکتریکی به منظور ارائه‌ی سیستم دستی ساده‌تر، مجهز کرده است. آلکانترا در خودروی جدید جایگزین بخش‌های چرمی درون کابین شده و کف خودرو نیز با پوشش سبک وزنی پوشانده شده است.

طبق اعلام کمپانی طراح، کیت آئرودینامیک این خودرو که پیش از این در نمایشگاه SEMA رونمایی شد، حدود یک تن نیروی داون‌فاورس را در اوج سرعت 285 کیلومتر/ساعت تولید می‌نماید. درحالیکه بارزترین ویژگی بسته‌ی آئرودینامیکی ACR، سپر عقب 1.87 متر عریض‌تر است، اما می‌توان ویژگی‌های کم اهمیت‌تری را هم در طراحی این خودرو دید که موجب جذابیت کلی آن می‌شوند، مانند صفحات جانبی کوچک و اسپلیتر جلوی قابل برداشتن.

Dodge همچنین دیفیوزر فیبرکربنی این خودرو را نیز گسترش داده، از این رو این بخش اکنون از جلوی محور عقب آغاز می‌شود و کاربران می‌توانند پیکربندی مورد علاقه‌ی خود را در این بخش انتخاب کنند. در این بسته‌ی آئرودینامیکی، همچنین مجموعه‌ی جدید ضربه‌گیرهای Bilstein دیده می‌شود که ساختار آلومینیومی آنها به کاهش وزن ACR نیز کمک کرده است.

چنین خودروی قدرتمندی قطعا نیاز به ترمزهای قوی دارد، از این رو Dodge خودروی جدید خود را با ترمزهای برمبوی کربن سرامیک 390 میلی‌متری در جلو و 360 میلی‌متر در پشت مجهز کرده که به ترتیب دارای کالیپرهای شش و چهار پیستون هستند. این ترمزهای بزرگ‌تر با تایرهای عقب 11 اینچی و تایرهای جلوی 295/25 پشتیبانی می‌شوند.

قدرت ACR جدید از همان موتور ده سیلندر 8.4 لیتر مدل Viper تامین می‌شود که قادر به تولید توان 645 اسب‌بخار و گشتاور 813 نیوتن‌متر است.

قیمت خودروی Dodge Viper ACR از 117895 دلار آغاز شده و ارائه‌ی آن از سه ماهه‌ی سوم سال شروع می‌شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز