خودروی الکتریکی EOscc2 با قابلیت رانندگی از پهلو و کوتاه‌تر کردن ارتفاع خود

خودروی الکتریکی EOscc2 با قابلیت رانندگی از پهلو و کوتاه‌تر کردن ارتفاع خود

Pivo 2 نیسان و وسیله نقلیه‌ی رباتیکی ماژولار ناسا، هر دو از نمونه‌های خاصی هستند که قادر به چرخاندن نود درجه‌ای هر چهار چرخ خود به منظور راندن جانبی هستند، ویژگی که حداقل می‌تواند پارک موازی را ساده‌تر کند. ظاهرا اکنون طرح جدیدی هم به این مجموعه اضافه شده است و شاهد ظهور خودروی الکتریکی هوشمند EO یا EOscc2 هستیم.

EOscc2 ساخته شده توسط بخش هوش مصنوعی مرکز تحقیقات آلمان، به عنوان یک میکروخودروی فوق منعطف برای شهرهای بزرگ، طراحی شده است. قدرت این وسیله نقلیه از یک بسته‌ی باتری لیتیوم-فسفات آهن 54 ولتی تامین می‌شود که چهار موتور 4 کیلوواتی این خودرو را به حرکت درمی‌آورد.

این خودرو همچنین به دوربین‌های جلو و عقب، سنسورهای پتانسیومتر، یک سیستم لیدار (LiDAR)، و شش دوربین سه‌بعدی مجهز شده است. این مجموعه سنسورها با کنترل یک کامپیوتر آنبرد، امکان پارک خودکار و سایر توابع کمکی رانندگی را به خودرو می‌بخشند. گروه سازنده بر این امیدند که با ارتقای بیشتر بتوانند خودرو را قادر به رانندگی کاملا خودکار و توانایی طی سفرهای جاده‌ای طولانی‌تر کنند.

چرخ‌های EOscc2 می‌توانند کاملا از پهلو بچرخند. این بدان معنی‌ست که خودرو به راحتی در مکان‌های پارک شلوغ حرکت کرده و البته این راحتی با در نظر گرفتن این مساله که کابین خودرو نیز در حین حرکت در مکان‌های شلوغ به نوعی خم می‌شود و به طور کلی خودرو را یک متر کوتاهتر می‌کند، نیز بیشتر خواهد شد. البته هنوز جزئیاتی از احتمال ساخت نسخه‌ی تجاری EOscc2 منتشر نشده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:3 | نویسنده : میثم |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز