استخدام ربات NAO در سیستم بانکی ژاپن

استخدام ربات NAO در سیستم بانکی ژاپن

در کشور ژاپن، ربات‌های انسان‌نما بخش مهمی از راه‌حل‌های جبران کمبود نیروی کار انسانی و اجتماع مسن این کشور را تشکیل می‌دهند. اولین چالش پیش‌رو در این رویکردها، تبدیل ربات‌ها به بخش عادی جامعه با انجام وظایف روزانه می‌باشند، که به همین دلیل ربات کوچک NAO مجموعه‌ی Aldebaran Robotics یک دوره‌ی کارآموزی دو هفته‌ای را در بانک Mitsubishi UFJ شهر توکیو گذراند. در ادامه‌ی نحوه‌ی چگونگی کار این ربات را در بانک شرح می‌دهیم.

 

ربات NAO در سال 2006 ساخته شد و اخیرا با کمک به کودکان در یادگیری نوشتن در سوئیس، بار دیگر کانون توجهات شد. NAO در طول دو هفته کارآموزی خود در بانک توکیو، به مشتریان در رسیدن به پاسخ پرسش‌ها یا درخواست‌هایشان به زبان‌های چینی، انگلیسی و ژاپنی کمک نمود. پیش از این ربات‌های ASIMO هوندا و برادر جوان‌تر نائو، ربات Pepper هم به عنوان متصدی پذیرش به کار گرفته شدند.

 

ربات 58 سانتی‌متری NAO در بانک و در مواجهه با مشتریان، پرسش‌هایی مانند "چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟" یا "آیا می‌خواهید حساب جدیدی را باز کنید؟" یا "آیا به دنبال یک دستگاه ATM می‌گردید؟" را به همراه حرکات دست مطرح می‌نماید.

نحوه‌ی تعامل با این ربات هم بسیار ساده است. مشتریان باید از لیست کلمات و عبارات از پیش چاپ شده سوالاتی را مطرح کنند، به پرسش‌های نائو با بله یا خیر پاسخ دهند و همچنین باید به خاطر داشته باشند که توانایی شنیداری زبان انگلیسی ربات نائو هم کمی ضعیف است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:39 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز