آغاز بکار گوگل بر روی ساخت شش نیروگاه خورشیدی جدید


سرمایه گذاری های در حال اجرا در زمینه انرژی پایدار

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است: " شما فکر می کنید که هیجان این سرمایه گذاری بر روی انرژی تجدیدپذیر پس از مدتی از بین خواهد رفت. اینطور نیست ما هنوز به این عمل خود راضی هستیم و از این رو مفتخریم که چهاردهمین سرمایه گذاری خود را اعلام نماییم."

به طور کلی چهارده تسهیلات انرژی تجدیدپذیر گوگل قادر به تولید 2 میلیارد وات (گیگاوات) انرژی می باشند که مقداری کافی برای به قدرت رساندن 500000 خانه و یا تمامی مدارس ابتدایی عمومی نیویورک، اروگان و وایومینگ برای مدت یک سال است.
آخرین سرمایه گذاری انرژی خورشیدی این کمپانی مشابه قرارداد سال 2011 گوگل می باشد زمانی که گوگل با شرکت سرمایه گذاری جهانی KKR همکاری کرد و 94 میلیون دلار را برای ساخت چهار کارخانه سرمایه گذاری کرد.

گوگل در وبلاگ خود آورده است: " آن کارخانه ها و تسهیلات آغاز به تولید برق کرده اند و ما بیش از یک میلیارد دلار سود کسب کرده ایم. این سرمایه گذاری کاملا بخشی از برنامه های ما برای حرکت به سمت آینده ای با انرژی پاک می باشد زمانی که انرژی تجدید پذیر فراوان، در دسترس و مقرون به صرفه شود."

همانند گذشته، این بار نیز گوگل با KKR برای تامین مالی امکانات خورشیدی خود در کالیفرنیا و آریزونا همکاری کرده است. این کارخانه ها این بار نیز توسط شرکت Recurrent Energy ساخته خواهند شد.


جایگزین های اکتشافی دیگر شرکت های فن آوری

علاوه بر کالیفرنیا و آریزونا، گوگل دارای مراکز داده ای در Oklahoma و Iowa است، این مناطق می توانند به مزارع بادی ارتباط داشته باشند. همانند مایکروسافت و اپل، گوگل در میان ناوگان شرکت های فن آوری که در حال حرکت به سوی منابع خورشیدی، باد و برق آبی هستند، قرار دارد.

مایکروسافت به منظور استفاده از گاز متان برای تامین قدرت تاسیسات خود، یک مرکز داده را در کنار وایومینگ ساخته است. اپل نیز اکنون از یک مزرعه صد هکتاری عظیم انرژی خورشیدی برای تامین قدرت مرکز داده کارولینای شمالی خود استفاده می کند.

در طول شش سال گذشته رشد استقرار مزرعه بادی در ایالات متحده در دوقدمی دستگاه های الکتریکی بنزینی بوده است.
شرکت هایی که از منابع انرژیهای تجدیدپذیر استفاده می کنند و آن را گسترش می دهند، شامل اینتل، Kohl's، استیپلز، والمارت، Ikea، مک دونالدز، وال گرین، Macy's ،FedEx، تویوتا و لاکهید مارتین می باشند، این اسامی با توجه به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA)اعلام شده است.

با توجه به آخرین داده ها 6.8 گیگاوات از قدرت باد در سال 2011 به ایالات متحده اضافه شد که 31 درصد نسبت به سال 2010 رشد داشته است. با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در سال 2011 افزایش ظرفیت انرژی بادی ایالت متحده به 47 گیگاوات رسیده بود.

آخرین اطلاعات از انجمن صنایع انرژی خورشیدی ( SEIA ) نشان می دهد که ایالات متحده در حال حاضر دارای بیش از 6.4 گیگاوات ظرفیت نصب شده برق خورشیدی می باشد که قدرت کافی برای بیش از یک میلیون خانوار را تامین می نماید. انتظار می رود که امسال در زمینه تاسیسات خورشیدی جدید شاهد رشد چشمگیری در آمریکا باشیم.

 

منبع : techhive


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو , الکترونیک, | 16:18 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز