Big Dog با بازو های جدید خود می تواند بلوک ها را از زمین برداشته و پرتاب نماید +(فیلم)

Big Dog با بازو های جدید خود می تواند بلوک ها را از زمین برداشته و پرتاب نماید +(فیلم)

ربات Big Dog (سگ بزرگ) از بوستون داینمیکس ممکن است به طور کامل جایگزین Beefier LS3 شود. اما این بدین معنا نیست که کاملا جایگزین آن شود. این شرکت در این ماه یک نسخه چهار پا با یک بازو به عنوان سر (یا دم) را معرفی کرده است. این ربات قدرت بلند کردن و پرت کردن یک بلوک سنگین را داراست. این ربات توسط آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده، طوری طراحی شده است که از تمام نیروهای دینامیکی بدن خود برای پرتاب بلوک استفاده می کند. این ربات چندین مرحله را قبل از چرخش و شتاب دادن بازوی خود طی می کند.ابتداً خود را کمی بالا می کشد- مانند ورزشکاری که می خواهد دیسکی را پرتاب کند- که به طور زیادی قدرت پرتابش را افزایش دهد.

 

در مورد تعادل ربات می توان گفت هیچ رباتی به اندازه ی بیگ داگ نمی تواند تعادل خود را حفظ کند در نتیجه به راحتی می تواند از پس هر تست و آزمایشی برآید.تا حدودی گیج کننده است که در پیکربندی جدید، این ربات از دو بازو استفاده نمی کند، فرمی که پیش تر توسط محققان مطرح شده بود. در سال 1990 دولت مردان ژاپنی از یک ربات انسان نمای بازرسی نیروگاه هسته ای رونمایی کردند که روی چهار پا راه می رفت. ایده ی این ربات این گونه بود که از ترکیب پایداری چهار پا با بعضی از قابلیت های انسان بود. اخیراً تیمی در انستیتو تکنولوژی ایتالیا طرحی را با اضافه کردن یک جفت بازو به ربات چهار پای HyQ،احتمالاً به دلایل مشابه، رونمایی کردند.

شاید با یک یا دو دست، بیگ داگ – که میلیون ها دلار برای توسعه هزینه برمیدارد- بتواند به سربازان در انجام ماموریت های سنگین کمک نماید. همچنین، اگر در نسخه های بعدی دو بازو برای بلند کردن اجسام تعبیه شود، بیگ داگ توانایی بلند کردن اجسام سنگین تر از این را خواهد داشت.

 

دانلود کلیپ

 

منبع : gizmag

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز