تولید انرژی بوسیله توپ فوتبال

تولید انرژی بوسیله توپ فوتبال

یکی از ایده های ساده و درعین حال کاربردی و موثر تبدیل انرژی جنبشی درون توپ به انرژی الکتریکی می باشد . این ایده اولین بار تحت پوشش Socket در سال 2010 برای توپ فوتبال مطرح شد و البته در مرحله ایده و طرح اولیه بود . از آن زمان بعد در دانشگاه هاروارد این طرح پیگیری ، اختراع و ثبت شد و چندی هست که به مرحله تجاری رسیده است.

این طرح در ایلات متحده طراحی و مونتاژ شده و به ادعای سازندگان این طرح مقاوم در مقابل اب می باشد و جنس این توپ نرم و بادوام از اتیلن وینیل استات (EVA) می باشد. وزن این توپ 17 اونس که برابر با 482 گرم می باشد و تفاوت وزن این توپ با توپ سایز 5 فوتبال 1 انس می باشد که این یک اونس بخاطر سیستم شارژر و باتری پنهان شده درون این توپ می باشد.

نحوه شارژ این توپ به این صورت هست که درون این توپ یک اونگ کوچک به کار رفته است و وقتی ضربه به توپ زده می شود و توپ به حرکت درمی اید، این اونگ باعث چرخش ژنراتور کوچک درون توپ شده و باتری درون توپ را شارژ می کند.انرژی ذخیره شده بعدا بوسیله سوکت کوچکی که در یک طرف توپ پنهان شده می توان مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت ادعا می کند با 30 دقیقه بازی با این توپ می توان 180 دقیقه یک LED ساده را روشن نگه داشت.

این پروژه برای برای مکان های مثل افریقا و امریکای جنوبی بسیار جالب و کاربردی می باشد زیرا در این مناطق برای خانواده ها اکثرا از نفت و سوزندان چوب و استفاده از موتورهای دیزلی نور مورد نیاز خود را تامین می کنند که این طرح برای این کشورها هم دسترسی به یک انرژی پاک را برای انها فراهم می کند و هم به عنوان وسیله بازی برای کوکان و بزرگسالان این مناطق می باشد البته این پروژه برای همه سرزمین ها پیش بینی شده است ولی مناطق مانند افریقا و امریکای جنوبی احتمالا خریدارن واقعی این طرح می باشند.

 

فعلا این پروژه در مرحله اولیه تولید انبوه می باشد و پیش بینی این است که بعد از تولید انبوه به قیمت 99 دلار امریکا برسد.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:38 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز