فضای ذخیره‌سازی DNA با قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات برای 2000 سال

فضای ذخیره‌سازی DNA با قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات برای 2000 سال

خرید یک هارددرایو جدید که بتواند تمامی حافظه‌های پیشین شما را در خود جای دهد یک مساله است، و اطمینان از اینکه حافظه‌های شما قادر به حفظ و پایداری باشند، مساله‌ای دیگر. به مرور زمان بک‌آپ گیری از اطلاعات نیز بهبود یافته است. این روزها حافظه‌های فلش کاربرد گسترده‌ای یافته‌اند، اما شاید نوع جدیدی از فضای ذخیره‌سازی بتواند اطلاعات قدیمی شما برای مدت زمان بیشتری نگه دارد، پژوهشگران DNA را پیشنهاد داده‌اند.

گروهی از دانشمندان در 250مین نشست و نمایشگاه جامعه شیمیایی امریکا، ادعا کرده که در استفاده از مواد ژنتیکی برای ذخیره‌ی ایمن اطلاعات موفق شده‌اند و این اطلاعات می‌تواند تا 2000 سال حفظ شود. DNA، مولکول ذخیره‌سازی اطلاعات بیولوژی است و گفته شده ژنوم انسانی قادر به حمل تقریبا 750 مگابایت اطلاعات خام در یک هسته‌ی سلول با اندازه‌ی چند میکرومتر است.

DNA دارای نقص‌هایی نیز است، به طور مثال خطاهای کپی یکی از موارد نامطلوب آن به شمار می‌رود. از این رو، دانشمندان نیاز به کشف یک شیوه‌ی جدید دارند که بتواند بر مشکل خطای ذاتی DNA غلبه نماید. سرعت، یا به طور دقیق‌تر فقدان سرعت از دیگر مشکلات DNA است که باید برای آن هم راه‌حلی پیدا شود.

به نظر می‌رسید DNA به این زودی‌ها جایگزین واحدهای ذخیره‌سازی ما نشود، اما شاید پیشرفت‌های سریع این رشته بتوانند مشکلات این دستگاه را سریع‌تر از حد انتظار حل کنند.

منبع : ubergizmo



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:44 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز