رونمایی Terrafugia از طراحی جدید خودروی پرنده‌ی TF-X

رونمایی Terrafugia از طراحی جدید خودروی پرنده‌ی TF-X

مجموعه‌ی Terrafugia، توسعه‌دهنده‌ی خودروی پرنده، طراحی‌های جدیدی را برای مدل برنامه‌ریزی شده‌ی TF-X خود منتشر نمود. TF-X، یک خودروی خودکار پرنده است که در سال 2013 معرفی شد. طراحی ارتقایافته‌ی این خودرو، یک بدنه‌ی باریک‌تر را نشان می‌دهد و مدل مقیاس یک دهم آن قرار است در تونل باد در MIT مورد تست واقع شود.

Terrafugia قبل از معرفی مدل TF-X، به اولین نمایش عمومی از اولین مدل خودروی پرنده‌ی خود، Transition، پرداخت. درحالیکه Transition نیاز به یک باند پرواز برای تیک‌آف داشت، اما TF-X قادر به تیک‌آف و فرود عمودی است.

Terrafugia هدف از این پروژه را تامین حمل‌ونقل خانه به خانه‌‌ی واقعی اعلام کرده است. TF-X به گونه‌ای طراحی شده که تا چهار سرنشین را در خود جای دهد و دارای پرواز کنترل شونده توسط کامپیوتر است که به اپراتور اجازه‌ی تعیین مقصد را داده و سپس کافیست فرمان تیک‌آف را به این خودروی پرنده داد.

به منظور اجرای پرواز، طراحی TF-X دارای بال‌های تاشونده‌ای به همراه دو محفظه‌ی موتور الکتریکی نصب شده به انتهای بدنه است. قدرت این موتورها توسط یک انجین 300 اسب‌بخار تامین شده و می‌توانند از موقعیت‌های عمودی به افقی در صورت نیاز در حین تیک‌آف، کروز و فرود تغییر کنند. یک فن فشار لازم را برای این پرنده تامین کرده و خودرو دارای سرعت کروز 322 کیلومتر/ساعت و همچنین محدوده‌ی پرواز 805 کیلومتر است.

همانند تیک‌آف، فرود نیز به صورت خودکار برای TF-X طراحی شده است. به محض نشستن بر روی زمین، بال‌های خودرو در کمتر از چند ثانیه تا شده و به این ترتیب خودرو با استفاده از موتور پلاگین هیبریدی خود مناسب راندن بر روی جاده خواهد شد.

مدل مقیاس یک دهم این طرح در تونل بادی برادران رایت در موسسه فنی ماساچوست (MIT) تست خواهد شد، Transition نیز در همین مکان مورد آزمایش قرار گرفت. این تست به اندازه‌گیری کشش، قدرت بالابری و نیروهای فشار طراحی جدید کمک می‌کند. شبیه‌سازی‌های پرواز شناور، تبدیل به پرواز مستقیم و پرواز تماما مستقیم نیز از برنامه‌های این تست است.

طبق اعلام Terrafugia، خودروی پرنده‌ی TF-X هشت تا دوازده سال دیگر تحت توسعه قرار دارد.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, | 18:7 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز