دستبندهای Myexposome، تشخیص دهنده‌ی میزان مواجهه با مواد شیمیایی

دستبندهای Myexposome، تشخیص دهنده‌ی میزان مواجهه با مواد شیمیایی

درحالیکه آگاهی ما از واکنش‌های شیمیایی مضر انجام شونده در محیط اطراف که قابل مشاهده نیستند افزایش یافته، اما هنوز بیشتر افراد از نحوه‌ی مقابله با این مشکل اطلاع ندارند. یک دستبند با نام MyExposome، برای این شرایط طراحی شده و به تعیین دقیق اینکه کاربر با چه مواد شیمیایی در طول روز سروکار دارد، می‌پردازد.

دستبند MyExposome مبتنی بر تکنولوژی است که ابتدا توسط دانشگاه ایالت اوریگان توسعه یافت. این دستبند سبک‌وزن و نامعین از سیلیکون آماده شده به شیوه‌ای خاص به منظور جذب مواد شیمیایی اطراف بدن کاربر، ساخته شده است.

نحوه‌ی استفاده بدین صورت است که کاربر یک هفته این دستبند را به دست خود می‌بندد، سپس آن را به آزمایشگاه جهت تست‌ ارسال می‌نماید تا مشخص شود وی با چه نوع مواد شیمیایی سروکار دارد. تست‌های انجام شده بیش از 1400 ماده شیمیایی را پوشش داده ازجمله آفت‌کش‌ها و ترکیبات ارگانیک و آلی. تمرکز عمده‌ی دانشمندان و طراحان این دستبند بر روی موادی بوده که موجب تهدید سلامت انسان می‌شوند. البته این دستبند قادر به اندازه‌گیری همه نوع مواد شیمیایی نیست. برای مثال، در صورت وجود مواد شیمیایی در غذای فرد، دستبند قادر به تشخیص آن نمی‌باشد.

مارک اپستین، مدیرعامل MyExposome گفته است: "ما این شرکت را برای این ساخته‌ایم که افراد بتوانند سطح مواد شیمیایی را که با آن سروکار دارند، مشخص کنند. در حال حاضر، جوامع علمی از این تکنولوژی برای نظارت بر میزان مواجهه با مواد شیمیایی در گروه‌های مختلف استفاده می‌کند. ما قصد داشتیم این تکنولوژی را به سطح عمومی ارتقا دهیم."

شرکت طراح این محصول خود را برای کسب بودجه‌ی لازم وارد کمپین کیک‌استارتر کرده است و در صورت مناسب بودن شرایط، می‌تواند دستبندهای MyExposome را از سپتامبر در بازار دید.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, | 17:46 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز