عینک,عینک هوشمند,عینک هوشمند برای کم بینایان

محققان انگلیسی عینک هوشمندی ابداع کرده‌اند که به افراد کم بینا کمک می‌کند موانع و صورت افراد را مشاهد کنند. این عینک هوشمند که توسط محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس ابداع شده است برای افراد کاملا نابینا کارآیی ندارد؛ اما برای افرادی طراحی شده است که بینایی آنها به شدت آسیب دیده و در رده افراد نابینا قرار داده می‌شوند.

این عینک دارای یک دوربین کوچک ویدئویی است که در قاب عینک تعبیه شده است و همچنین یک واحد پردازشگر رایانه‌ای دارد که آنقدر کوچک است که در جیب جا می‌شود. این واحد پردازشگر رایانه‌ای از نرم‌افزار ویژه‌ای برخوردار است که تصاویر اشیای نزدیک را به گونه‌ای روی لنزهای عینک می‌اندازد که اشیا بزرگ‌تر و واضح‌تر نشان داده می‌شوند. در واقع لنزهای این عینک که روی یک صفحه نمایش الکترونیک قرار دارند به کاربر کمک می‌کنند تا تصاویر اشیا و افراد نزدیک را مشاهده کنند. این عینک‌ها که به بینایی افراد کم بینا کمک می‌کند از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شوند.

 

منبع : donya-e-eqtesad.com


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 1:22 | نویسنده : میثم |

جی پی اس, شلوار هوشمند, کاربردهای شلوار هوشمند

گروهی از دانشمندان در دانشگاه هانوفر به دنبال روشی جایگزین برای جهت‌یابی خسته کننده و گاهی خطرناک با استفاده از نقشه و نمایشگر هستند. ایده دانشمندان این است که تلفن‌های همراه در آینده با استفاده از لباسهای الکترونیکی هوشمند، به کاربر در جهت‌یابی کمک کنند و بگویند که به سمت راست یا چپ بپیچند!

در حال حاضر کاربران تلفن همراه یا دستگاههای ناوبری برای جهت‌یابی به نقشه موجود در نمایشگر دستگاه خیره می‌شوند و این کار خسته کننده و گاهی خطرناک می‌شود. دانشمندان دانشگاه هانوفر نام روش جدید خود را "ناوبری فعال" گذاشته اند و شامل تعبیه الکترودهای الکتریکی روی عضلات دو پای کاربر برای تعیین مسیر مورد نظر است

 

جی پی اس, سیستم ناوبری فعال,شلوار هوشمند

این الکترودها روی عضلات قسمت بالایی پا قرار می‌گیرند و سیگنال‌های الکتریکی ضعیفی به آنها می‌فرستند و باعث چرخش پای کاربر به سمت راست یا چپ می‌شوند. به این ترتیب جی پی اس تلفن همراه کنترل کوچکی روی مسیری که کاربر قرار است بپیماید پیدا می‌کند.

این سیستم موسوم به "کروز کنترل" عابران پیاده، طوری طراحی شده که کاربر مجبور نیست مسیر تعیین شده توسط دستگاه را طی کند و همچنان کنترل کاملی روی بدن خود خواهد داشت

در آزمایش انجام شده با سیستم ناوبری فعال، کاربران از عملکرد مطلوب این دستگاه و اینکه در مسیریابی در مناطق شلوغ و میان موانع هیچ مشکلی نداشته اند، ابراز شگفتی کرده‌اند.

منبع : isna.ir

 

 

 


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 1:17 | نویسنده : میثم |

تعبیه‌ی نمایشگرهای شفاف بر روی کامیون‌ها

سبقت گرفتن از کامیون‌های بزرگ کار خطرناکی‌ست، زیرا راننده‌ی خودروی دیگر ابتدا باید از پشت این غول موتوری گذر کرده تا از خلوت بودن جاده خبر پیدا کند. این عمل در بزرگراه‌های یک طرفه نیز کار خطرناکی‌ست، زیرا چنین عملی می‌تواند منجر به رانندگی در مسیر ترافیک پیش‌رو شود. اکنون کمپانی سامسونگ الکترونیک در پی حل این مشکل برآمده و به این منظور دوربین‌هایی را در جلوی کامیون و یک نمایشگر بزرگ را در پشت آن نصب نموده تا رانندگان خودروهای پشتی را از مسیر پیش‌رو مطلع سازد.

سیستم ویدیویی آزمایشی نصب شده بر روی کامیون‌های ایمن، متشکل از یک دوربین نصب شده در جلو به منظور تصویربرداری از جاده جلوی کامیون است. به جای ارسال وایرلس تصاویر زنده به نمایشگر شفاف LCD نصب شده در پشت کامیون، رویکرد سامسونگ ارسال یک نمای متوالی از جاده‌ی پیش رو به مانیتور خارجی نصب شده در پشت ماشین می‌باشد. این پخش تصویر هم در روز و هم در شب امکان‌پذیر است و طبق گزارش‌ها می‌تواند موجب کاهش تصادفات ناشی از سبقت گرفتن‌ها شود و همچنین اطلاعاتی از خطرات جاده را برای خودروهای در حال رانندگی پشت کامیون‌ها فراهم می‌کند.

پس از تست‌های زیاد این نمونه‌ی آزمایشی در آرژانتین، سامسونگ اعتقاد خود مبنی بر عملی بودن این تکنولوژی را تایید کرد. به این ترتیب، برنامه‌هایی برای تست بیشتر این تکنولوژی از سوی این کمپانی برای استفاده از آن در بزرگراه‌ها وجود دارد.

هنوز خبری مبنی بر زمان ساخت تجاری این سیستم اعلام نشده است.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 1:2 | نویسنده : احسان |

در سال‌های نه چندان دور پروژکتورها تنها در شکلی طراحی می‌شدند که نیاز به قرارگیری ثابت در یک مکان را داشتند. این روند اخیرا تغییر کرده و ال.جی در پی تغییر بیشتر آن نیز برآمده است و در این راستا دستگاه جدید Minibeam Nano خود را معرفی کرده است که کوچک‌ترین و سبک‌ترین پروژکتور LED این کمپانی به شمار می‌رود.

طبق گزارش‌های ال.جی، این پروژکتور جدید تنها 270 گرم وزن دارد و این وزن معادل یک کتاب متوسط می‌باشد. اندازه‌ی واقعی این دستگاه 108 میلی‌متر عرض، 103 میلی‌متر طول و 44 میلی‌متر عمق می‌باشد و به این ترتیب می‌توان این پروژکتور کوچک را به راحتی به اطراف حمل کرد.

علاوه بر طراحی پرتابل، ال.جی یک باتری 3800 میلی‌آمپرساعت را در این دستگاه گنجانده که دارای ظرفیت لازم برای اجرای دو ساعته می‌باشد. همچنین یک آداپتور 100-240V AC-DC نیز برای این دستگاه تعبیه شده تا به این طریق نیز انرژی لازم برای اجرا را بدست آورد.

این پروژکتور مجهز به رزولوشن 854x480 و نسبت تصویر 16:9 است. پروژکتور جدید ال.جی قادر به پخش تصویر 100 لومن تا 100 اینچ (2.54 متر) به همراه نسبت تابش 1.64 می‌باشد. همچنین این دستگاه به یک اسپیکر داخلی یک وات مجهز شده است. جهت اجرای مدیا، ال.جی چندین آپشن را در نظر گرفته است. کابران می‌توانند به یک اسمارت‌فون، تبلت یا کامپیوتر با استفاده از وای-فای به صورت وایرلس متصل شوند. با این گزینه، کاربران نمایشگر دستگاه خود را بر روی نمایشگر بزرگ پروژکتور نمایش می‌دهند. همچنین اتصال با استفاده از پورت USB نیز وجود دارد که کاربران را قادر به اجرای مستقیم ویدیوها از یک درایو یو‌اس‌بی می‌نماید. درنهایت، امکان استفاده از HDMI نیز برای اتصال یک دستگاه خارجی وجود دارد.

در مورد طول عمر نیز ال.جی گزارش داده که لامپ LED آن می‌تواند تا 30000 ساعت کار کند که معادل ده سال تماشای مداوم به صورت هشت ساعت در روز می‌باشد.ال.جی قرار است پروژکتور سبک وزن و جدید خود را در امریکای شمالی، آسیا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه و امریکای لاتین با قیمت 350 دلار عرضه نماید.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 2 تير 1394برچسب:, | 23:59 | نویسنده : احسان |

ربات انسان‌نما,ربات cowriter,ربات

محققان سوئیسی ربات انسان‌نمایی را طراحی کرده‌اند که به کودکان در ارتقا مهارت‌های نوشتاری کمک می‌کند. سیستم رباتیک CoWriter که توسط محققان موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) ساخته شده است، در آزمایش‌های انجام‌شده با حضور کودکان مدرسه‌ای بین شش تا هشت سال، عملکرد موفقی به ثبت رساند

در این آزمایشات، دانش‌آموزان به ربات یاد می‌دهند که املای خود را ارتقا دهد و این ارتقای عملکرد نوشتاری ربات موجب بهبود مهارت نوشتاری کودکان می‌شود. به منظور آموزش‌دادن به ربات، دانش‌آموز باید نخست با استفاده از حروف مغناطیسی کوچک، واژگانی را آماده کند؛ این ربات سپس، واژه را بر روی صفحه تبلت می‌نویسد و کودک، اشتباهات آن را با نوشتن دوباره کل واژه یا حروف خاص تصحیح می‌کند. زمانی که وی از عملکرد نوشتاری ربات رضایت داشته باشد، به سراغ واژه بعدی می‌رود.

 

این ربات، همزمان حروف تصحیح‌شده را برای ارائه تفاوت‌ها، تحلیل کرده و سپس تلاش‌ خود را برای ارتقای سطح نوشتار کودک افزایش می‌دهد. کودک در فرآیند یادگیری بدون این که متوجه شود، تمرین نوشتار را انجام می‌دهد. این ربات 58 سانتی‌متری را می‌توان برای منعکس‌کردن مشکلات نوشتاری که دانش‌آموزان در درس املا با آن مواجه‌اند، برنامه‌ریزی کرد یا از آن برای بازتولید اشتباهات رایج دانش‌آموزان در املا بهره برد. ربات ابداعی از پایگاه داده نمونه‌های نوشتاری بهره می‌برد و قادر است واژگان با سطوح دشواری مختلف را بر روی صفحه تبلت بنویسد.

ایده طراحی ارائه ربات جدید این است که کودکانی که در نوشتن حروف و درس املا دچار مشکل هستند، انگیزه و اعتماد به‌ نفس‌شان افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد کودکان بدون داشتن مخاطب برای آموزش‌دادن به آن، علاقه خود به ارتقا مهارت نوشتاری‌ را از دست می‌دهند و این موضوع بر تمامی دوران تحصیل و بزرگسالی‌ آن‌ها اثر می‌گذارد.

منبع : isna.ir


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 31 خرداد 1394برچسب:, | 2:27 | نویسنده : میثم |

ماوس جدید Razer Mamba با سیستم لیزر دقیق‌تر و سیستم روشنایی رنگارنگ

 

کمپانی Razer از محصول جدیدی در قالب ماوس بازی ارتقایافته‌ی Mamba رونمایی کرده است. این ماوس در دو نسخه‌ی استاندارد و تورنمنت عرضه می‌شود که هر دو با ردیابی لیزری دقیق همراه می‌باشند. این محصولات می‌توانند بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده سازند، اما دارای قیمت ارزانی نمی‌باشند.

Mamba جدید دارای یک سنسور لیزر 5G به همراه رزولوشن 16000DPI است و برای چندین نمایشگر و مانیتورهای با رزولوشن بالا بهینه‌سازی شده است. این سنسور قادر به ردیابی دقیق به کوچکی 1DPI است. اغلب ماوس‌های بازی می‌توانند این عمل را در 50DPI انجام دهند. Mamba همچنین دارای فاصله‌ی بلند شدن قابل پیکربندی به کوچکی 0.1 میلی‌متر است.

به عنوان بخشی از خط تولید Razer Chroma، این ماوس هم دارای سیستم روشنایی قابل تنظیم است. دو نوار LED در پایین ماوس واقع شده که می‌توانند با 16.8 میلیون رنگ مختلف بتابند.

کمپانی سازنده همچنین ویژگی دیگری با نام Click Force را در Mamba قرار داده است. با این ویژگی‌ می‌توانید نیروی تحریک مورد نیاز برای کلیدهای چپ و راست ماوس را تنظیم نمایید. به طور کلی، نه کلید بر روی ماوس Mamba وجود دارند.

نسخه‌ی استاندارد Mamba، یک ماوس وایرلس با 20 ساعت عمر باتری بازی و یک پایه‌ی شارژ کوچک است. این نسخه با قیمت 149.99 دلار به فروش می‌رسد. نسخه‌ی تورنمنت با قیمت ارزان‌تر 89.99 دلار عرضه می‌شود. هر دو ماوس فوق از سه ‌ماهه‌ی سوم سال جاری، یعنی طی چند ماه آینده، در دسترس قرار خواهند داشت.

منبع : geek


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, | 19:23 | نویسنده : احسان |

دستگاهی جدید برای بخش ضبط صدا طراحی شده که دارای همان قابلیت‌های دوربین‌های GoPro در بخش ضبط ویدیو است. Instamic، یک ضبط کننده‌ی صدای با کیفیت بالا، کامل و کوچک است و برای موسیقیدانان، فیلم‌سازان، خبرنگاران و سایر افراد نیازمند به یک ابزار ساده و موثر جهت ضبط صدا، طراحی شده است.

دو نسخه از Instamic طراحی شده است: نسخه‌های Go و Pro. هر دو نسخه حالت‌های ضبط mono و dual را ارایه می‌دهند، و همچنین نسخه‌ی Pro مجهز به حالت ضبط stereo نیز است. Pro همچنین تا عمق 1.5 متری برای مدت زمان حداقل سه ساعت، ضدآب بوده، درحالیکه نسخه‌ی Go در برابر ترشحات و قطرات آب مقاومت دارد. به جز این تقاوت، این دو مدل بسیار شبیه به هم می‌باشند.

هر دو قادر به پردازش سیگنال دیجیتال با انرژی کم با میزان نمونه‌ی 48 کیلوهرتز و بیت‌ریت 24 بیت، هستند. میکروفون‌های آنها می‌تواند فرکانس‌های میان 50 و 18000 هرتز را با نسبت سیگنال به نویز 67 دسی‌بل و ماکزیمم فشار صدای 120 دسی‌بل ضبط نماید.

این دستگاه دارای دو گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای ضبط و ذخیره‌ی چهار ساعت صدا می‌باشد. شارژ دستگاه از طریق USB به مدت دو ساعت صورت می‌گیرد. از اتصال یو‌اس‌بی همچنین می‌توان برای انتقال فایل‌ها به کامپیوتر نیز استفاده کرد.

کاربران می‌توانند عملیات ضبط صدا را با فشردن یک کلید بر روی دستگاه یا از طریق یک اپلیکیشن موبایل انجام دهند. با این برنامه، کاربران همچنین قادر به نظارت و تنظیم سطح سیگنال ورودی و تغییر تنظیمات Instamic هستند. Instamic به برنامه‌ی همراه از طریق بلوتوث 4.0 متصل می‌شود که به آن محدوده وایرلس حدود 10 متری از دستگاه هوشمند بخشیده است.

Instamic با ابعاد 38x25.4x12.7 میلی‌متر بسیار کوچک بوده و قابل اتصال به هر شی‌ای می‌باشد. انتظار می‌رود عرضه‌ی این محصول در سه‌ ماهه‌ی اول سال 2016 صورت گیرد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, | 19:21 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز