باتری شش ضلعی ال.جی با قابلیت افزودن زمان اجرای اسمارت‌واچ‌های صفحه‌ گرد

اگر خواهان یک اسمارت‌واچ با عمر باتری حداقل یک هفته‌ای هستید، پس بهتر است از خرید دستگاه‌هایی مانند Pebble با نمایشگر لمسی رنگی که باتری آن در نهایت یک یا دو روز عمر می‌کند، صرف‌نظر نمایید. اما مجموعه‌ی LG Chem کره‌س جنوبی، بزرگ‌ترین کمپانی شیمیایی این کشور و بخشی از شرکت ال.جی که به ساخت اسمارت‌فون‌هایی مانند LG G4 و ساعت هوشمند LG G Watch Urbane نیز اقدام کرده، گزارش داده که گام رو به جلویی را در حل مشکل عمر باتری با ایجاد باتری شش گوشه‌ای ساعت‌های هوشمند برداشته است.

روز یکشنبه این کمپانی اعلام داشته که آغاز به ساخت باتری‌های در اندازه‌ی سکه در کارخانه‌ی بزرگ خود در کشور چین کرده و قصد دارد این باتری‌ها را به کمپانی‌های تکنولوژی سراسر دنیا بفروشد. این شرکت برای باتری جدید خود طراحی شش ‌ضلعی را در نظر گرفته که ظرفیت ذخیره‌سازی را تا 25 درصد نسبت به باتری‌های مستطیلی رایج افزایش می‌دهد و تناسب بهتری با اسمارت‌واچ‌ها دارد.

طبق گزارش‌ها، این باتری از طریق همکاری با یک کمپانی تکنولوژیکی بزرگ دیگر که ال.جی از بردن نام آن صرف‌نظر کرده، ساخته شده است. ال.جی این روزها مشغول تولید باتری‌های انعطاف‌پذیر در شکل‌ها و اندازه‌های جدید بوده است و به این تلاش خود نام بخش "باتری‌های بدون شکل" را داده است.

اگر ادعای کمپانی ال.جی واقعیت داشته باشد، باتری جدید می‌تواند چهار ساعت اضافع را برای کاربران اسمارت‌واچ‌ها دربرداشته باشد. همچنین انتظار می‌رود کمپانی‌های بیشتر در سال جاری به معرفی اسمارت‌واچ‌ها صفحه گرد روی بیاورند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 23:26 | نویسنده : احسان |

معرفی یک مجموعه‌ی سه گانه از اسپیکرهای وایرلس سونی

به دنبال اسپیکرهای وایرلسی هستید که بتوانید آن را از خانه به محل کار، مدرسه یا سفر به همراه داشته باشید، سونی این امکان را برایتان مهیا کرده است. این کمپانی اخیرا به معرفی سه اسپیکر وایرلس تحت عناوین SRS-X77، SRS-X88 و SRS-X99 اقدام نموده است. از نظر طراحی، این سه اسپیکر تفاوت چندانی با مدل‌های SRS-X11، SRS-X33 و SRS-X55 منتشر شده در ماه گذشته، ندارند.

اما در مورد عملکرد چه می‌توان گفت؟ با بزرگ‌ترین مدل این مجموعه‌ی سه تایی یعنی SRS-X99 شروع می‌کنیم. این اسپیکر وایرلس قادر به ارایه‌ی خروجی 154 وات به لطف داشتن دو بلندگوی قوی، دو بلندگوی جلو، دو درایور میان رده‌ای و یک ساب‌ووفر است.

SRS-X88، اسپیکر میان رده‌ای این مجموعه با خروجی 90 وات به لطف داشتن پنج اسپیکر شامل دو بلندگوی جلو، دو درایور میان رده‌ای و یک ساب‌ووفر می‌باشد. درست مانند SRS-X99، اسپیکر SRS-X88 نیز با تکنولوژی تقویت دیجیتال S-Master HX سونی همراه است.

آخرین مدل این مجموعه، SRS-X77 است که کوچک‌ترین آنها نیز به شمار می‌رود. این اسپیکر به لطف داشتن ساب‌ووفر داخلی و رادیاتورهای فعال دوگانه دارای خروجی 40 وات می‌باشد. این دستگاه به تکنولوژی S-Master HX مجهز نشده، اما از DSEE و S-Master استفاده خواهد کرد.

قیمت‌های اعلام شده برای این مجموعه به این صورت می‌باشد: 300 دلار برای SRS-X77، و 400 دلار برای SRS-X88 و 700 دلار برای SRS-X99 و همگی آنها نیز از اواخر ماه جولای وارد بازارها خواهند شد.

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 23:25 | نویسنده : احسان |

شرکت در همایش‌ها و سخنرانی‌ها گاهی با مشکلاتی همراه است. تصور کنید در یک سخنرانی جای مناسبی برای نشستن پیدا نکرده و به این ترتیب نمی‌توانید به خوبی نکته‌برداری نمایید یا بر اثر کم و زیاد شدن صدا قادر به استفاده از دستگاه‌های ضبط صدا نیز نمی‌باشید. مجموعه‌ی Olympus با رونمایی از ضبط‌کننده‌ی صوتی VP-10، ادعای حل هر دو مشکل اشاره شده را دارد.

علاوه بر وجود الگوریتم حذف نویز در VP10، کاربران همچنین می‌توانند از ویژگی که الیمپوس آن را تکنولوژی ضد خش‌خش (Anti-Rustle) نامیده، بهره ببرند. طبق گزارش‌ها این فیلتر قادر به شناسایی تفاوت میان یک صدا و صداهای آزاردهنده‌ی ناشی از برخورد میکروفون سخنران به لباس می‌باشد و این نوع صداها را به منظور ارایه‌ی ضبط صدای با کیفیت بالا و واضح، از بین می‌برد. همچنین یک تابع تعادل صوتی نیز در این دستگاه تعبیه شده که صدای اسپیکرهای آرام را تقویت کرده و همچنین از سطح صدای اسپیکرهای پرسروصدا می‌کاهد.

این دستگاه در ابعاد 12.7x1.7x1.7 سانتیمتر با وزن 37 گرم طراحی شده و دارای چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد که گفته شده برای ضبط 1620 ساعت صدا کفایت می‌کند. VP-10 همچنین دارای پورت USB اندازه کامل می‌باشد که از آن می‌توان برای شارژ باتری‌های Ni-MH سایز AAA این دستگاه علاوه بر تبادل اطلاعات نیز استفاده کرد.

الیمپوس به تعبیه‌ی چهار حالت ضبط صدا جهت تطابق با محیط در این دستگاه اقدام کرده است. برای مثال، حالت جیبی برای شرایطی طراحی شده که این دستگاه کوچک و قلم شکل در جیب قرار دارد.

این دستگاه قادر به ضبط صداها در فرمت‌های PCM، WMA یا MP3 است و میکروفون‌های استریوی همه‌راستایی آن دارای محدوده‌ی فرکانس میان 50 هرتز تا 17 کیلوهرتز می‌باشد. برای نظارت یا پخش خصوصی، یک جک هدفون نیز در بالای دستگاه قرار دارد و برای پخش عمومی‌تر این دستگاه به یک اسپیکر دینامیک 90mW مجهز شده است.

Olympus VP-10 در اواخر ماه بعد با قیمت 99.99 دلار عرضه خواهد شد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 23:20 | نویسنده : احسان |

قیمت 239.44 دلاری کارت حافظه 200GB SanDisk microSD از طریق فروشگاه امازون

ایا کارت 200GB SanDisk microSD شرکت SanDisk را بخاطر دارید که اوایل ماه مارس معرفی شده بود؟ حال این کارت برای خرید دردسترس می باشد. خبر خوب اینکه نسبت به چیزی که انتظار داشته ایم خیلی ارزان تر است.

اما یک خبر بد، اینکه همچنان کارت حافظه ارزانی بحساب نمی اید. امازون این کارت را به ارزش 239.44 دلار خواهد فروخت. اما دو نکته را درنظر بگیرید، اول اینکه شما با خرید این کارت حافظه، به بالاترین ظرفیت حافظه جهان دست خواهید یافت. دوم اینکه قیمت خرده فروشی این کارت نیز به مقدار بالای 399 دلار است.

200GB SanDisk microSD

بنابراین اگر به کارت های microSD برای ذخیره تمامی داده های خود نیاز دارید، مطمینا محصول سان‌دیسک اپشن مناسبی می باشد.

این کارت دارای سرعت انتقال اطلاعات 90MB/s است و طبق انتظار شما شامل یک اداپتور SD می باشد. همچنین این کارت مقاوم در برابر اب، حرارت، شوک، اشعه ایکس، مغناطیس ساخته شده است.

امازون گفته است که قادر به ذخیره 20 ساعت فیلم Full HD بر روی این کارت خواهید بود و حتی می توانید در هر دقیقه 1200 تصویر را به درون کارت منتقل نمایید.

منبع : gsmarena


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، سخت افزار ، ،


تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 23:17 | نویسنده : احسان |

ساندویچ PITA با قابلیت سرقت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها

بسیاری از ما فکر می‌کنیم اطلاعات دیجیتال ما در امنیت می‌باشند و کسی به فکر هک کردن کامپیوترهای ما نیست، اما شاید همین تصور موجب آسیب‌پذیری دستگاه‌های دیجیتال ما شده و هکرها بتوانند از این مزیت بهره ببرند. پژوهشگران دانشگاه تلاویو به تازگی دستگاهی را ابداع کرده که آن را PITA نامیدند، این دستگاه قادر به سرقت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها بدون آگاهی مالک لپ‌تاپ می‌باشد.

این دستگاه که در اندازه‌ی یک ساندویچ پیتا می‌باشد، اساسا شامل یک کامپیوتر کوچک HDMI و یک دانگل رادیویی است. نحوه‌ی عمل آن به این صورت است که به پالس‌های الکترومغناطیسی ساطع شده از لپ‌تاپ‌ها گوش داده و به این ترتیب می‌تواند عملیات برداشت بیت به بیت داده‌ها را شروع کند. این تکنولوژی متکی بر بهره‌برداری از کدگذاری GPG است.

برای اطلاع باید گفت، GPG به ایمن‌سازی مواردی مانند مکالمات چت، ایمیل‌ها و معاملات BItCoin کمک می‌کند، از این رو با این دستگاه در حین استفاده از چنین مواردی هکر‌ها امکان دستیابی به مکان اطلاعات مالی و شخصی حساس شما را پیدا خواهند کرد.

دستگاه PITA درواقع با این هدف که ما نیاز به محافظت هوشمندانه‌تر از اطلاعات خود را داریم، طراحی شده است. پژوهشگران ابداع کننده‌ی PITA نیز بر این باونرد که شیوه‌ی آنها پتانسیل عمل بر روی سایر انواع کدگذاری مانند RSA را نیز دارد و در حال توسعه‌ی این دستگاه هستند.

 

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 16:23 | نویسنده : احسان |

شرکت آیودی در رقابت‌های Google Lunar XPRIZE گوگل

ظاهرا آیودی تنها بر روی زمین نقش ندارد، بلکه قرار است تجربه‌ی خود را در ماه نیز پیاده‌سازی کند. ظاهرا این کمپانی خودروسازی آلمانی به ارایه‌ی پشتیبانی فنی یک گروه علمی پرداخته که در حال کار بر روی تولید ماهنورد رقابت Lunar XPRIZE گوگل هستند.

لوکا دی‌میو، عضو بخش بازاریابی و فروش آیودی اعلام کرده است: "ما می‌خواهیم الهام‌بخش دیگران در پیوستن به این نوع پروژه‌ها باشیم." این تکنولوژی آیودی از محرک تمام چرخ Quattro و همچنین ساختار سبک‌وزن آن گرفته شده که منجر به تحرک الکتریکی و رانندگی خودکار می‌شود. دی‌میو سخنان خود را اینگونه ادامه داده است: "طرح ماموریت خصوصی به ماه فوق‌العاده است. و ایده‌های نوآورانه این چنینی نیاز به حمایت دارند. ما با شرکت خود در این پروژه می‌خواهیم الهام‌بخش سایر کمپانی‌ها جهت ترویج این دانش باشیم."

گروهی که آیودی در حال همکاری با آن است، تنها گروه آلمانی شرکت‌کننده در رقابت‌های Google Lunar XPRIZE می‌باشد و در حال کار بر روی یک موشک پرتاب به سمت ماه می‌باشند.

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 15:57 | نویسنده : احسان |

لامپ‌های Silk LED با قابلیت شبیه‌سازی نور طبیعی خورشید

حالت ما در طول روز به میزان روشنایی که دریافت می‌کنیم نیز بستگی دارد. بر اساس این اصل مجموعه‌ای با نام Saffron، نمونه‌ی آزمایشی از یک لامپ LED را توسعه داده که می‌تواند ساعت داخلی ما را با تغییر طیف رنگ طبیعی خورشید همگام سازد. این لامپ که Silk نامیده می‌شود، طبق ادعای طراحان خود قادر به بهبود الگوی خواب و عملکرد ما با ارایه‌ی نوع درست نور برای هر زمان از روز می‌باشد.

این لامپ LED قابل برنامه‌ریزی، نور را به گونه‌ای که با نواخت سیرکادیان/شبانه روزی داخلی کاربر متناسب باشد، ساطع می‌نماید. درواقع انسان‌ها باید دارای چنین نواختی در طول 24 ساعت باشند، اما نورهای مصنوعی ناشی از نمایشگرهای دیجیتال این تعادل را به هم زده‌اند.

این لامپ 800 لومن که با سوکت‌های E27 سازگاری دارد، دارای دو مجموعه LED است، یک مجموعه LED با رنگ سرد و دیگری با رنگ گرم‌تر. در طول روز، تنها LEDهای با رنگ سرد استفاده می‌شوند. همچنین امکان ترکیب مجموعه‌های سرد و گرم و دریافت یک نور متعادل نیز وجود دارد. در طول شب، تنها مجموعه LEDهای گرم روشن می‌شوند. برای تنظیم نور، تنها کافیست آن را به یک مدار پل متصل کرده و جزییات وای-فای را تنظیم نمایید (این لامپ از پروتکل Zigbee بهره می‌برد). این سیستم با اطلاعات حرکت خورشید همگام شده و به طور خودکار سیستم روشنایی خود را تنظیم می‌کند.

با استفاده از یک سوییچ نور نیز می‌تواند به کنترل لامپ Silk پرداخت. این سیستم دارای ویژگی با نام nClick است که با شمارش تعداد کلیک‌ها، عملکرد مورد نظر را پیاده‌سازی می‌کند. برای مثال، با یک بار کلیک کاربر می‌تواند تابع لامپ معمولی را اجرا کرده، دو بار کلیک دمای رنگ را تغییر می‌دهد و سه بار کلیک بی‌رنگی نور را درپی دارد. برای کنترل‌های بیشتر، اپلیکیشن Silk Light (اندروید و iOS) طراحی شده که کاربر را قادر به ایجاد برنامه‌ی زمانی خاص و تغییر رفتارهای سیستم روشنایی بر اساس موقعیت می‌کند.

انتظار می‌رود عرضه‌ی این محصول از ژانویه 2016 آغاز شود.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 15:45 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز