دستبندهای Myexposome، تشخیص دهنده‌ی میزان مواجهه با مواد شیمیایی

درحالیکه آگاهی ما از واکنش‌های شیمیایی مضر انجام شونده در محیط اطراف که قابل مشاهده نیستند افزایش یافته، اما هنوز بیشتر افراد از نحوه‌ی مقابله با این مشکل اطلاع ندارند. یک دستبند با نام MyExposome، برای این شرایط طراحی شده و به تعیین دقیق اینکه کاربر با چه مواد شیمیایی در طول روز سروکار دارد، می‌پردازد.

دستبند MyExposome مبتنی بر تکنولوژی است که ابتدا توسط دانشگاه ایالت اوریگان توسعه یافت. این دستبند سبک‌وزن و نامعین از سیلیکون آماده شده به شیوه‌ای خاص به منظور جذب مواد شیمیایی اطراف بدن کاربر، ساخته شده است.

نحوه‌ی استفاده بدین صورت است که کاربر یک هفته این دستبند را به دست خود می‌بندد، سپس آن را به آزمایشگاه جهت تست‌ ارسال می‌نماید تا مشخص شود وی با چه نوع مواد شیمیایی سروکار دارد. تست‌های انجام شده بیش از 1400 ماده شیمیایی را پوشش داده ازجمله آفت‌کش‌ها و ترکیبات ارگانیک و آلی. تمرکز عمده‌ی دانشمندان و طراحان این دستبند بر روی موادی بوده که موجب تهدید سلامت انسان می‌شوند. البته این دستبند قادر به اندازه‌گیری همه نوع مواد شیمیایی نیست. برای مثال، در صورت وجود مواد شیمیایی در غذای فرد، دستبند قادر به تشخیص آن نمی‌باشد.

مارک اپستین، مدیرعامل MyExposome گفته است: "ما این شرکت را برای این ساخته‌ایم که افراد بتوانند سطح مواد شیمیایی را که با آن سروکار دارند، مشخص کنند. در حال حاضر، جوامع علمی از این تکنولوژی برای نظارت بر میزان مواجهه با مواد شیمیایی در گروه‌های مختلف استفاده می‌کند. ما قصد داشتیم این تکنولوژی را به سطح عمومی ارتقا دهیم."

شرکت طراح این محصول خود را برای کسب بودجه‌ی لازم وارد کمپین کیک‌استارتر کرده است و در صورت مناسب بودن شرایط، می‌تواند دستبندهای MyExposome را از سپتامبر در بازار دید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, | 17:46 | نویسنده : احسان |

تلاش مایکروسافت برای تولید نسل دوم Microsoft Band

حدود نه ما پیش مایکروسافت نیز به بازار گجت‌های پوشیدنی با دستگاهی که به سادگی Microsoft Band نامیده شد، وارد شده است. این محصول مشابه و معادل اسمارت‌‌واچ‌ها نیست، بلکه بیشتر شبیه به یک دستنبد تناسب اندام به شمار می‌رود که به طور انحصاری بر سلامت و تناسب اندام و اطلاعات مربوط تمرکز دارد اما قادر به نمایش نوتیفیکیشن‌ها و همچنین نشان دادن زمان نیز است. از آن زمان این کمپانی ویژگی‌های جدیدی را به این دستگاه از طریق آپدیت‌های نرم‌افزای افزوده وهیچ وقت به طور جدی در مورد یک جایگزین برای آن صحبت نکرده است. اما ظاهرا این اتفاق در شرف وقوع می‌باشد.

مدیر بخش اجرایی مایکروسافت، کوین ترنر این خبر را تایید کرده که مایکروسافت در حال تولید دستبند نسل دوم می‌باشد. متاسفانه ترنر اطلاعات بیشتری در مورد این دستنبد نسل دوم اعلام نکرده است و در این زمان هنوز اصلاحات اعمالی مایکروسافت بر روی این محصول مشخص نیست.

همچنین هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی را به عرضه‌ی دستبند نسل دوم خود اختصاص خواهد داد. ترنر فقط این موضوع را تایید کرده که کمپانی در تلاش برای ساخت این محصول می‌باشد از این رو باید منتظر توضیح بیشتر از سوی مایکروسافت ماند.

با توجه به استقبال زیاد از Microsoft Band نسل اول پس از ورود به بازار، باید حدس زد افراد زیادی منتظر عرضه‌ی نسل دوم این گجت‌ها هستند.

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:مایکروسافت , ساعت , جدید , | 1:1 | نویسنده : احسان |

 لیونل مسی ، بهترین بازیکن فوتبال جهان در مصاف با یک روبات تقریبا ناکام بود.

     ژاپنی ها یک روبات دروازه بان تولید کردند و برای محک زدن عملکرد آن، مسابقه ای میان این دروازه بان و بهترین بازیکن فوتبال جهان ترتیب دادند.

     به گزارش روزنامه های انگلیس ، فیلم مسابقه مسی و این روبات در تلویزیون ژاپن پخش شد و اکنون تعداد بازدید های آن در اینترنت هر لحظه بالا می رود.

     این بازیکن آرژانتینی که در این فصل تاکنون 57 گل به ثمر رسانده و لرزه بر تن بسیاری از مربیان اروپایی انداخته در دو ضربه پنالتی نخست خود به این روبات ناکام بود.

     تصاویر این مبارزه نشان می داد که مسی در چالش است تا راهی برای غلبه بر این ماشین پیدا کند. او سه ضربه پنالتی زد که دو ضربه نخستش را روبات به خوبی مهار کرد.

 

  هرچند که همه از قدرت مافوق انسانی مسی در به ثمر رساندن گل می گویند ولی این مسابقه نشان داد که او هم ˈانسانˈ است.

منبع: http://www.irna.ir

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، ،


تاريخ : چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, | 22:39 | نویسنده : میثم |

 تا کنون ربات های انسان نمای زیادی ساخته شده که می توانند روی دو پای خود ايستاده و حتی راه بروند. اما رباتی که در تصویر مشاهده می کنيدprimer-v2 نام دارد. این یکی جزو دسته ربات های ورزشکار به حساب می آید و گونه از ربات های انسان نما است که می تواند دوچرخه سواری کند. 

دکتر Guero محققی از دانشگاه اوساکا، در يک کار گروهی با محققين دانشگاه بوستون موفق به طراحی اين ربات دوچرخه سوار شده است. اين ربات به راحتی می تواند بر روی دوچرخه خودش بنشيند و با حفظ تعادل بدون آنکه تلو تلو بخورد، در مسيری تعیین شده با سرعت 10 کيلومتر بر ساعت حرکت کند. کنترل سرعت و حفظ تعادل آن علاوه بر ژیروسکوپ داخلی آن توسط یک کنترل کننده خارجی نيز امکان پذير است.

دوچرخه اين ربات فاقد ترمز است و او برای متوقف کردن از دو پای خود استفاده می کند. اين ربات صرفا برای عملی کردن بحث تعادل و حرکت ربات ها طراحی شده و هنوز نمی توانیم مطمئن باشیم که بتواند در مسابقه های دوچرخه سواری در آينده به رقابت با انسان بپردازند!

 حفظ تعادل برای ما انسان ها به نظر ساده می آید اما واقعیت این است که فرایند بسیار پیچیده ای است که ربات ها هنوز در آن مشکلات زیادی دارند اما با سرعت مشغول آموختن آن هستند و باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی ربات های انسان نما می توانند از نظر حفظ تعادل به پای انسان برسند.

منبع: http://narenji.ir

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، ،


تاريخ : چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, | 22:36 | نویسنده : میثم |

یك دانشمند ایرانی با استفاده از ماده ای كه سالها پیش اختراع كرده، دست به ساخت یك نسخه روباتیك از گیاه ونوس حشره خوار زده كه می تواند حشرات را به تله بیاندازد .

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن شاهین پور، استاد مهندسی مكانیك دانشگاه «مین» (Maine) در مقاله ای كه در مجله Bioinspiration & Biomimetics   منتشر شده به توضیح در مورد چگونگی استفاده از این نانوماده موسوم به «کامپوزیت پلیمر فلز یونی»(IPMC) پرداخته كه با تقلید از عملكرد عضلات در بازسازی قابلیت های حس كردن و بسته شدن گیاه ونوس حشره خوار مورد استفاده قرار می گیرد.

دكتر شاهین پور برای ساخت این روبات، دو تكه برگ مانند را از این ماده برای تقلید از شكل دهان مانند ونوس حشره خوار ایجاد كرد.

وی سپس با یك نوار مسی قسمت ستونی آن را ساخته و برای نسخه برداری از موهای ریز روی حشره خوار كه مانند حسگر عمل می كنند، از نوارهای بسیار ریز ماده IPMC استفاده كرد. سایر قسمت های روبات از یك رله عادی و سیستم مولد ولتاژ ساخته شده است.

ماده جدید به كار رفته در این روبات از دو راه كار می كند. اول این كه به دلیل ویژگی های منحصر به فرد ماده  IPMC، تنها لمس كردن آن باعث تولید یك ولتاژ كوچك می شود. دومین راه، خمش یا پیچیدگی عضله مانند آن بوده كه در زمان شارژ شدن ماده بوجود می آید.

نوارهای كوچك درون این روبات كه به عنوان حسگر عمل می كنند، در زمان لمس شدن از خود یك شارژ كوچك به ژنراتور ولتاژی بازپخش می كند كه آن نیز یك شارژ بزرگتر را به برگها ارسال كرده و منجر به خم شدن آنها بهسوی یكدیگر می شود.

ماده ابداعی توسط این دانشمند ایرانی در زمان گرفتن شارژ و در پی توزیع مجدد یون ها، خم می شود.

شاید در نگاه اول این روبات بیشتر شبیه یك پروژه كوچك جالب برای یك مهندس به نظر برسد كه قصد ساخت یك چیز ساده و كوچك را دارد اما در نگاه دقیق تر، این روبات در حقیقت، نمایشی از یك گونه جدید فناوری است كه می تواند به پیشرفتهای بیشتر در كاربردهای پزشكی منجر شود. برای مثال یك نمونه كاربردی پالایش شده آن ممكن است در آینده به عنوان جایگزین عضلات انسانی یا كمك به برنامه های کاربردی حسگر مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مثالهای آن می توان به بازسازی حالات صورت در افرادی كه در پی سكته این قابلیت را از دست داده اند، اشاره كرد.

همچنین از آن جا كه روبات دكتر شاهین پور از قابلیت شكار حشرات نیز برخوردار است، ممكن است بتوان در آینده از این فناوری برای استفاده به عنوان ابزار ساخت روبات هایی با قابلیت تغذیه خود بهره برد.

 

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، ،


تاريخ : چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, | 22:33 | نویسنده : میثم |

پوست ماهی‌های مرکب با قابلیت تغییر رنگ لباس‌ها و گجت‌های ما

آیا مشکل ست کردن لباس‌هایتان را دارید؟ بهتر است بدانید در آینده، این مشکل با خرید لباس‌ها یا حتی گجت‌هایی که قابلیت تغییر رنگ ناگهانی را دارند، حل خواهد شد و باید این ویژگی را مدیون پوست ماهیان مرکب دانست.

لازم نیست پوست ماهیان مرکب را به تن کنید! اما پژوهشگران UC Santa Barbara اخیرا کشف کردند که خصوصیات جادویی در ماهیان مرکب بازارهای کالیفرنیا وجود دارد که آنها را قادر به کنترل رنگ خود کرده است. این عمل به دلیل وجود توالی‌های پروتئینی رخ می‌دهد که به ماهی اجازه‌ی بازتاب یک نور خاص را در صورت نیاز می‌دهد.

دنیل دی‌مارتینی یکی از پژوهشگران این پروژه عنوان کرده است: "تحقیقات جدید ما بر روی مکانیزم‌های سلولی تغییر رنگ ماهی‌های مرکب به ما اجازه داده تا طراحی آزمایشی را برای ساختارهای فتونیک تطبیقی مبتنی بر بازتاب، اصلاح کنیم. در آینده، این ویژگی می‌تواند موارد فایده‌ی زیادی برای ایجاد مواد اپتیکال مصنوعی داشته باشد."

اینطور به نظر می‌رسد که در آینده بشر قادر به ساخت دستگاه‌هایی با پوست مصنوعی یا حتی لباس‌ها و پارچه‌هایی به این شکل است که قادر به تطابق و سازگاری با محیط زیست بوده و سطح جدیدی را از استتار ایجاد کنند.

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 22:32 | نویسنده : احسان |

توسعه‌ی یک اسکلت خارجی برای آموزش تیراندازی به سربازان

درحالی که استفاده از اسلحه و تیراندازی در فیلم‌ها و سریال‌ها آسان و ساده نشان داده می‌شود، اما در واقعیت اینطور نیست. در هنگام تیراندازی عوامل مختلفی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند مانند وزن و اندازه‌ی اسلحه و همچنین لگدزدن تفنگ. همچنین مشکلاتی مانند لرزش عضلات نیز وجود دارند که درمجموع مانع از تیراندازی درست و به هدف زدن شوند.

به منظور افزایش سرعت فرایند یادگیری تیراندازی، ارتش ایالات متحده به توسعه‌ی یک اسکلت نمونه‌ی آزمایشی روی آورده که به دسترسی به این هدف کمک می‌کند. این اسکلت یا پوشش خارجی که MAXFAS نام دارد، بر روی بازوی تیرانداز بسته می‌شود. درواقع با یک بند روبه‌رو هستیم که می‌تواند هرگونه لرزش عضله یا لرزش غیرارادی دست را در حین نگه‌ داشتن اسلحه اصلاح نماید.

به نوعی می‌توان این نوآوری را تثبیت‌کننده اسلحه‌ها نامید. این پوشش از فیبرکربن ساخته شده، بنابراین وزن سبکی را دارد و تاثیر منفی بر نگهداری تفنگ یا تیراندازی ندارد.

با این حال در نسخه‌ی آزمایشی فعلی، MAXFAS قابل حرکت نبوده و در یک محل ثابت می‌شود، البته توسعه‌ی یک نسخه‌ی متحرک از آن نیز دور از انتظار نمی‌باشد. تابه‌حال پژوهشگران نتایج مثبتی را در کاربرد این محصول بدست آورده‌اند و همچنین مشخص شد که قابلیت‌های تیراندازی افراد حتی پس از عدم استفاده از این پوشش، حفظ می‌شود.

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 22:29 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز