وال استریت ژورنال گزارش می دهد: ادغام پلتفرم کروم و اندروید تا سال 2017

طبق گزارش منتشر شده از منبع خبری وال استریت ژورنال، گوگل تصمیم دارد تا سال 2017 میلادی دو پلتفرم کروم و اندروید را در قالب واحدی ادغام نماید، چنانکه بر روی کامپیوترهای شخصی نیز قابل نصب باشد. البته در این گزارش امده که نسخه اولیه چنین یکپارچه سازی برای سال اینده اماده می گردد.

گوگل در حال کار بر روی پروژه ای است که قرار است تا چند سال اینده به نتیجه برسد. از انجایی که سیستم عامل ترکیبی بر روی کامپیوترها اجرا خواهد شد می بایست کابران دسکتاپ از طریق فروشگاه نرم افزاری شرکت به نصب برنامه ها اقدام نمایند. این اقدام گستره دستگاه‌ های استفاده کننده از محصولات گوگل را افزایش می دهد.

مرورگر کروم گوگل نام خود را حفظ خواهد کرد، اما نام کروم بوک ها تغییر می کند. از انجایی که این شرکت تقریبا یک ماه پیش تبلت Pixel C را معرفی کرده، می خواهد به ارامی پلتفرم کروم را فراموش کند.

Sundar Pichai، مدیر عامل شرکت در کنفرانس تلفنی هفته گذشته گفته است که موبایل های امروزی به عنوان یک دستگاه کاربردی می بایست ترکیبی از کاربردهای کامپیوترهای دسکتاپ رومیزی باشند. پیچای پیش از این در سال 2009 به عنوان مسئول توسعه پروژه کروم بود.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, | 18:0 | نویسنده : احسان |

فیلتر جدید برای بهبود عکاسی دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها در نور کم

عملکرد دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها در نور کم احتمالا به زودی دستخوش تقویت قابل توجه‌ای می‌شوند و این عمل به لطف توسعه‌ی یک نوع جدید فیلتر رنگی امکان‌پذیر است. فیلتر جدید که توسط مهندس دانشگاه یوتا ایجاد شده، طبق گزارش‌ها سه برابر نور بیشتر نسبت به فیلترهای معمولی را ارائه می‌دهد که موجب تصاویر روشن‌تر و واضح‌تر با تکثیر رنگ بهتر می‌شود.

اغلب دوربین‌های دیجیتال، به استثنای مواردی مانند Fujifilm X-Trans و Sigma Foveon، از یک فیلتر Bayer برای کمک به کسب اطلاعات نوری استفاده می‌کنند. این فیلترها بر روی سنسور تصویر قرار گرفته و نور را به صورت الگوی موزاییکی قرمز، آبی و سبز در سطح پیکسل فیلتر می‌کنند پیش از آنکه تصویر نهایی با رنگ‌های کامل گرفته شود. با این حال گفته شده این مجموعه‌ی فیلتر رنگی ناکارآمد بوده و موجب جلوگیری از رسیدن 50 تا 70 درصد از نور به سنسور می‌شود.

به این ترتیب، اخیرا پیشرفت‌هایی را در مورادی مانند Micro Color Splitter پاناسونیک می‌بینیم که به این مشکل پرداخته و نور بیشتری را وارد سنسور تصویر می‌کنند. جدیدترین دستاورد از پروفسور مهندسی کامپیوتر، راجش منون از دانشگاه یوتا ارائه شده که یک مجموعه‌ی فیلتر پراشنده‌ی شفاف جدید را ایجاد کرده که سه برابر تور بیشتر را نسبت به جایگزین‌های Bayer ارائه می‌دهد.

این فیلتر شفاف جدید تنها یک میکرون ضخامت دارد (100 برابر نازک‌تر از یک تار موی انسان) و متشکل از ویفر شیشه‌ای به همراه شیارهای میکروسکوپی دقیق در یک طرف است. این محصول نور را به شیوه‌های خاص در حین عبور منحرف کرده و مجموعه‌ای از حداقل 25 کد یا الگوی رنگی جدید را پدید می‌آورد که توسط نرم افزار خوانده می‌شوند. به دلیل آنکه سه برابر نور بیشتر به سنسور می‌رسد و فیلتر اطلاعات رنگی بیشتری را تولید می‌کند، این تکنولوژی منجر به تصاویر روشن‌تر با تکثیر رنگ دقیق‌تر می‌شوند.

درحالیکه این فیلتر می‌تواند در هر نوع دوربین دیجیتال بکار رفته، منون آن را به طور خاص برای دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها توسعه داده که در آن عملکرد در نور کم مهم به شمار می‌رود. وی تصور می‌کند اولین محصولات تجاری مجهز به این فیلتر جدید، می‌توانند طی سه سال آینده وارد بازارها شوند. او همچنین فیلتر خود را قابل استفاده در بخش‌های صنعتی مانند ربات‌ها، دوربین‌های امنیتی و پهپادها می‌داند.

مقاله‌ی "تصویربرداری رنگی با حساسیت زیاد از طریق یک فیلتر شفاف و اپتیک‌های محاسباتی" اخیرا در ژورنال Optica منتشر شده است.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 19:0 | نویسنده : احسان |

جدیدترین عکس از سفینه‌ی فضایی New Horizons ناسا منتشر شده که تصویری خیره‌کننده است. این تصویر که به محض گذر این کاوشگر از پلوتون در ماه جولای گرفته شده، دارای فاصله‌ی 18000 کیلومتری از سیاره‌ی کوتوله می‌باشد و لایه‌های مبهم اتمسفر باریک پلوتون را مشخص می‌کند.

ماه گذشته، ناسا چندین عکس جالب گرفته شده توسط دوربین تصویربرداری چند طیفی زاویه‌ وسیع (MVIC) سفینه‌ی New Horizons را به نمایش گذاشت. این مجموعه، ویژگی‌های زمین شناسی متنوع این سیاره را در جزئیات مختلف نشان می‌داد که شامل کوهستان‌های 1353 متری و پهناهای یخی وسیع بوده است.

جدیدترین تصویر که نتیجه‌ی تلاش‌های پردازشی گروه New Horizons است، تصویر کامل‌تری را ارائه می‌دهد. این تصویر در حالی گرفته شده که New Horizons به سمت پلوتون 15 دقیقه بعد از پرواز تاریخی آن در حرکت بوده و خورشید موجب شده در تصویر نور زیبایی دیده شود. در تصویر ناحیه‌ی Sputnik Planum در سمت راست دیده می‌شود، درحالیکه ناحیه‌ی کوهستانی با عنوان Norgay Montes در بالا قرار داشته و ناسا معتقد است در زیر نیز کوهستان‌های پلوتون دیده می‌شوند.

New Horizons به ارسال اطلاعات و مشاهدات خود از سیاره‌ی کوتوله و محیط اطراف آن ادامه می‌دهد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 18:55 | نویسنده : احسان |

اگرچه اغلب چراغ قوه‌های مدرن با هدف تامین نور لازم به وجود می‌آیند، برخی نیز قادر به تاباندن نور به صورت نقطه‌ای و جریانی هستند. چراغ قوه‌ی جدید مجموعه‌ی PLX Devices که اخیرا معرفی شده، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. Luxor 2 نه تنها برای ارائه‌ی نور بهینه طراحی شده، بلکه به صورت خودکار نقطه‌ای را که نیاز به تاباندن نور دارد، مشخص می‌کند.

چراغ قوه‌ی دیجیتال و تطبیقی Luxor 2 دارای هفت LED است که می‌تواند تا 850 لومن روشنایی را تامین کند. این LEDها با دقت کنترل شده، انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی آمپرساعت تامین می‌کنند که از طریق یک پورت micro USB قابل شارژ مجدد است. بسته‌ی باتری قابل خارج شدن است که هر کدام تا 65 ساعت روشنایی 100 لومن را به ازای یک بار شارژ کامل ارائه می‌دهند.

اما ویژگی که چراغ قوه‌ی Luxor 2 را منحصربفرد ساخته، حالت فوکوس تطبیقی آن است که به منظور اجرا با شتاب سنج سه محور داخلی آن طراحی شده است. مشابه سنسورهای موجود در اسمارت‌فون‌های مدرن، سخت افزار درون Luxor 2 با دقت بر حرکات و جهت نظارت دارد.

به این ترتیب اگر کاربری Luxor 2 را در حین پیاده روی به سمت زمین نگه دارد، LEDها روشنایی کف زمین را تامین می‌کنند. در مواقع مورد نیاز، این چراغ قوه به طور خودکار سطح نور وسیع‌تری را می‌تاباند تا فرد از محیط اطراف خود آگاهی بیشتری پیدا کند. با نگه داشتن عمودی Luxor 2 یا قرار دادن آن روی سطح مسطح، LEDها محیط اطراف را مانند یک فانوس روشن می‌کنند.

علاوه بر حالت فوکوس تطبیقی، حالت‌های دستی و دیجیتال نیز وجود دارند که با فشردن یک کلید قابل انتخاب هستند. با این حالت‌ها کاربر می‌تواند علاوه بر انتخاب تنظیمات پیش فرض، اقدام به تنظیم آرام فوکوس نور با چرخاندن مچ دست خود کند. درون بدنه‌ی آلومینیومی چراغ قوه‌ی Luxor 2، یک نمایشگر کنتراست بالای OLED واقع شده که متریک‌های کلیدی مانند خروجی نور، عمر باقیمانده‌ی باتری، زمان تخلیه شارژ، فاصله‌ی پرتاب و اطلاعات دیگر را نمایش می‌دهد. همچنین Luxor 2 به گونه‌ای طراحی شده که در برابر آب و سقوط مقاومت دارد.

چراغ قوه‌ی فوکوس دیجیتال تطبیقی PLX Devices Luxor 2 در حال حاضر در کمپین کیک استارتر واقع شده تا بودجه‌ی لازم برای تولید را کسب کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، این چراغ قوه از ماه مارس 2016 عرضه خواهد شد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:]چراغ قوه ,جدید,تنظیم نور, | 18:51 | نویسنده : احسان |

ارتقای ماوس جادویی و کیبورد وایرلس اپل

اپل چندین سال است که لوازم جانبی کیبورد وایرلس و ماوس جادویی خود را آپدیت نکرده است، اما ظاهرا این کمپانی نسخه‌های ارتقایافته‌ی این لوازم جانبی را در راه دارد.

دستگاه‌های جدید از بلوتوث 4.2 به همراه بلوتوث LE برای بهره‌وری بهتر از انرژی استفاده می‌کنند، همچنین ارتقای بلوتوث آنها به معنای ایمنی بیشتر برای این دستگاه‌های وایرلس می‌باشد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییر، در بخش باتری دیده می‌شود. در این دستگاه‌ها به جای استفاده از باتری‌های AA، یک پک قدرت تعبیه شده وجود دارد که قابل شارژ از طریق پورت USB در صورت نیاز می‌باشد.

از آنجایی که iMacهای جدید قرار است از ماه بعدی عرضه شوند، ممکن است این لوازم جانبی نیز در همان زمان ارائه شوند.

منبع : t3.com


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 23:6 | نویسنده : احسان |

لامبورگینی به خودروی Aventador LP 750-4 Superveloce، برادر خوش‌ظاهرتری را با نام رودستر Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster در همایش Pebble Beach بخشیده است. این رودستر نیم میلیون دلاری با بدنه‌ی آبی خوش‌رنگ خود دارای عملکرد مناسبی است و قرار است به عنوان یکی از جذاب‌ترین کانوتیبل‌های موجود چرخ بر جاده‌ها بگذارد.

این رودستر آوانتادور به عنوان جدیدترین نسخه‌ی خانواده‌ی Superveloce، دارای یک موتور دوازده سیلندر 6.5 لیتر است که می‌تواند 750 اسب‌بخار توان (552kW) را در کنار گشتاور 690 نیوتن‌متر عرضه نماید.

موتور دوازده سیلندر Superveloce Roadster در کنار سیستم انتقال هفت دنده‌ی ISR لامبورگینی و سیستم Haldex Generation IV 4WD عمل می‌کند و به این ترتیب قدرت موتور و گشتاور را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. مانند مدل کوپه‌ی Superveloce، سیستم تعلیق تطبیقی Magneto Rheological، سیستم دامپینگ و سیستم تنظیمات هدایت پویا به راننده در کنترل آن قدرت فوق‌العاده بر روی جاده‌ها کمک می‌کند.

این خودرو 50 کیلوگرم از وزن خود را در مقایسه با رودستر Aventador LP 700-4 از دست داده است، اما همچنان سنگین‌تر از کوپه‌ی Superveloce می‌باشد. به طور دقیق نسبت وزن به قدرت این خودرو، 2.1kg/hp است و زمان شتاب صفر تا صد آن نیز 2.9 ثانیه گزارش شده است. مانند مدل کوپه، رودستر جدید هم دارای اوج سرعت 350 کیلومتر/ساعت می‌باشد.

لامبورگینی در نظر دارد 500 دستگاه از این رودستر Superveloce را بسازد و با قیمت 530075 دلار از اوایل سال 2016 عرضه نماید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:55 | نویسنده : احسان |

ساده‌سازی کنترل پوشش اسکلتی با استفاده از LEDهای چشمک‌زن

پوشش اسکلت اندام تحتانی در کمک به افرادی که پاهای خود را از دست داده، نتایج بسیار امیدبخشی را نشان داده‌اند. اما اگر فردی از گردن به پایین فلج باشد، هرگونه کنترل دستی در این دستگاه‌ها بی ‌فایده است. به منظور کمک به بهبود این شرایط و سایر ناتوانی‌های جسمی، دانشمندان دانشگاه کره و برلین، رابط مغز-کامپیوتری را طراحی کرده که بدون دخالت دست عمل می‌کند و پوشش اسکلت اندام تحتانی را با رمزگشایی سیگنال‌های ارسالی از مغز پوشنده، کنترل می‌نماید.

چندین واحد پوشش اسکلتی در دست توسعه است یا در تعداد محدود تولید شده‌اند، و کنترل آنها اغلب با حرکات نیمه‌ی بالای بدن امکان‌پذیر است. اما کاربران برای کنترل واحد جدیدا توسعه یافته، فرامین را با فعال کردن یکی از پنج LED درخشنده شروع کرده و یک کلاه برق‌نگار مغزی (EEG) سیگنال‌های ارسال شده از مغز پوشنده در مورد حرکت مورد نظر را می‌خواند. با توجه به اینکه هر LED در فرکانس خاصی می‌تابد، تمرکز بر روی یک LED خاص منجر به ایجاد سیگنال خاصی در مغز کاربر می‌شود. سپس سیستم قادر به تفسیر این سیگنال‌ها از طریق EEG و تبدیل آنها به دستورات سیستمی برای به حرکت واداشتن پوشش اسکلتی است.

این شیوه از کنترل برای افرادی که حتی قادر به کمترین میزان کنترل بدن خود نیستند نیز مفید است. پژوهشگران همچنین ادعا کرده که سیستم آنها دارای نسبت سیگنال به نویز بهتری با جداسازی سیگنال‌های کنترل مغزی از نویزهای اطراف هستند.

بر اساس اعلام دانشمندان، یادگیری عملکرد این سیستم نیز بسیار ساده بوده و تنها چند دقیقه آموزش آن به کاربران زمان می‌گیرد. تنها نقطه‌ی ضعف این سیستم، عدم کاربردی بودن آن برای افراد دارای صرع به دلیل واکنش‌های احتمالی آنها به LEDهای چشمک‌زن می‌باشد.

مقاله‌ای از پژوهش‌های این گروه در ژورنالJournal of Neural Engineering منتشر شده است.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:47 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز