Xiaomi Mi Band 1S، دستبند جدید 15 دلاری شیائومی معرفی شد

شرکت شیائومی دستبند جدید خود با نام Xiaomi Mi Band 1S را معرفی کرده است، این دستبند جانشین نسل قبلی Xiaomi Mi Band بوده و دارای ارزش تنها 15 دلار می باشد.

از انجا که دستبند هوشمند شیائومی فاقد نمایشگر است، برای بهره بردن از تمامی قابلیت های ان می بایستی از اسمارت فون استفاده نمود.

این دستبند از پلتفرم اندروید گوگل و iOS اپل پشتیبانی می کند. دارای گواهی نامه IP67 است، یعنی برای 30 دقیقه تا عمق یک متری اب مقاومت خواهد نمود.

دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 1S

دستبند Mi Band 1S از سنسور ضربان سنج و اندازه گیری کیفیت خواب کاربر برخوردار است. بعلاوه قادر به اندازه گیری میزان کالری های سوزانده شده و تعداد قدم های برداشته شده توسط کاربران در حین ورزش می باشد.

با دستبند شیائومی می توانید قفل گوشی ها را باز کنید. بعلاوه با ویبره خود شما را از دریافت نوتیفیکیشن ها در گوشی های شرکت اگاه می سازد.

مهمتر از همه قیمت کم این محصول است. Mi Band اورجینال با قیمت 11 دلار بیش از 6 میلیون دستگاه فروخته شد. دستگاه جدید فقط 15 دلار قیمت دارد.

دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 1S

به گفته IDC، شیائومی با این میزان از فروش دستبند هوشمند خود با در اختیار داشتن 24.6 درصد از سهم بازار عنوان دومین عرضه کننده‌ گجت‌ های پوشیدنی را در اختیار دارد.

Xiaomi Mi Band 1S در ابعاد 37mm x 13.6mm x 9.9 mm و وزن 5.5 گرم ساخته شده و از 11 نوامبر عرضه می گردد.

دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 1S

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:دستبند جدید،تکنولوژی نو،, | 19:26 | نویسنده : احسان |

سونی دوربین جدید a68 SLT را معرفی کرد

سونی عضو جدیدی از دوربین های تقریبا فراموش شده SLT را معرفی کرده است، این دوربین ها چیزی مابین دوربین های DSLRs و بدون اینه قرار دارند که با اینه نیمه شفاف خود امکان ادامه فوکوس خودکار را حتی در زمان عکسبرداری فراهم می اورند.

a68 SLT دارای سیستم فوکوس خودکار 79 نقطه ای تشخیص فاز بوده که سونی بدلایلی ان را 4D FOCUS نامیده است. سیستم ذکر شده در حالت burst قادر به سرعت عکسبرداری 8FPS است و بصورت مستمر فوکوس اتوماتیک را انجام می دهد.

پشت اینه یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C EXMOR CMOS با رنج ایزوی 100-25600 و پردازشگر تصویر جدید BIONZ X تعبیه شده است.

a68 SLT

منظره یاب الکترونیکی OLED دارای رزولوشن 1.4 میلیون نقطه است، و نمایشگر 2.7 اینچی LCD دارای رزولوشن 460k نقطه می باشد.

این دوربین از لرزشگیر اپتیکال داخلی برخوردار است که با تمامی لنزهای A-mount کار می کند. قابلیت ضبط ویدئوهای با کیفیت 1080p با کدک های 50Mbps XAVC S را فراموش نکنید.

a68 از مارس سال اینده به ارزش 600 یورو برای فقط بدنه یا 700 یورو با لنزهای DT18-55mm F3.5-5.6 SAM II دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

منبع : gsmarena

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:دوربین،جدید،تکنولوژی نو،, | 19:14 | نویسنده : احسان |

ساخت کمربند Ion Belt با مجهز به باتری 3000mAh

شاید برای شما هم پیش امده، در سفر هستید و شارژ باتری دستگاه موبایلتان به پایان می رسد، درنتیجه به دنبال پریزی برای شارژ مجدد ان بر می ایید. شاید هم یک پاور بانک برای خود خریده اید، اما ان را در منزل جا گذاشته اید، یا حتی حوصله حمل ان را ندارید. خوب در این صورت چه باید کرد؟

 

نگران نباشید، پروژه کیت استارت جدیدی برای حل این مشکل ارائه شده است. مهندس خلاقی کمربندی با عنوان Ion Belt را ساخته که می تواند به عنوان باتری همراه شما استفاده شود. این کمربند به باتری سه هزار میلی امپر ساعتی مجهز شده که برای شارژ کامل اکثریت دستگاه اسمارت فون ها کافی می باشد.

این گجت فوق شامل یک چراغ LED بوده که میزان باتری باقی مانده کمربند شما را نشان می دهد. همچنین شامل دو درگاه USB برای شارژ ابزار هوشمند شما و البته خود کمربند می باشد.

کمربند از جنس چرم دست ساز بوده و شامل سگک های براقی است، چنانکه با هر نوع لباسی قابل ست شدن است. سازنده مدعی شده که هیچ نگرانی مبنی بر اسیب دیدن باتری درون کمربند یا حتی اتش گرفتن ان وجود ندارد، چرا که فناوری پتنت شده‌ باتری لیتیوم یون نیز این کمربند را ایزوله نگاه می‌ دارد.

سرمایه مورد نیاز برای راه افتادن رسمی پروژه کمربند فوق نیز 50,000 دلار بوده، که فعلا تا زمان نگارش این مقاله نیز 28,360 دلار جمع اوری شده است. در صورت تهیه تمام این سرمایه، کمربند به ارزش 139 دلار قیمت گذاری می گردد.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:, | 23:21 | نویسنده : احسان |

انتشار یک ویدئوی باکیفیت 4K سی دقیقه‌ای از خورشید

ناسا یک ویدئوی نیم ساعته از خورشید را با کیفیت 4K منتشر کرده است. این ویدئو از تصاویر و اطلاعات ضبط شده توسط رصدخانه‌ی دینامیک خورشیدی این آژانس (SDO) ایجاد شده که اکنون به ماموریت خود در مشاهده‌ی فعالیت خورشید و برداشتن پرده از راز محیط مرموز و مکانیزم داخلی ستاره‌ی بزرگ ما ادامه می‌دهد.

SDO در فوریه‌ی 2010 از روی موشک اطلس V-401 پرتاب شده و به منظور ضبط تصاویری از نزدیک‌ترین ستاره به زمین هر دوازده ثانیه یک بار از مدار ثابت زمینی طراحی شده است. این کاوشگر به مشاهده‌ی خورشید به طور همزمان در ده طول موج می‌پردازد که هر یک یک محدوده‌ی مختلف از درجه حرارت را نظارت کرده و به فضانوردان اجازه‌ی دریافت یک دید جامع از ستاره‌ی ما می‌دهند.

ویدئوی جدیدا منتشر شده، فعالیت خورشید را در ده طول موج ذخیره شده نشان می‌دهد که هر یک در رنگ متفاوتی نمایش داده شده و به عنوان یک نمایش بصری از ماموریت ناسا جهت درگ ستاره‌ی هسته‌ای زمین ارائه شده است.

بر اساس اعلام ناسا، حدود 300 ساعت برای ساخت همین ویدئوی کوتاه زمان طول کشیده است که البته دارای کیفیت هشت برابر بیشتر از ویدئوهای استاندارد اچ‌دی می‌باشد. برای تماشای این ویدئو می‌توانید به سایت منبع که لینک آن در زیر واقع شده، مراجعه کنید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:تصویر ازخورشید, خورشید, انفجار در سطح خورشید, | 20:7 | نویسنده : احسان |

کاهش وزن مزدا در نمایشگاه SEMA با رونمایی از دو کانسپت میاتا

مزدا به نمایش دو کانسپت جدید MX-5 Miata در نمایشگاه SEMA لاس‌وگاس پرداخت. این کانسپت‌ها که مبتنی بر مدل 2016 MX-5 هستند، با عناوین MX-5 Spyder و MX-5 Speedster ارائه شده و هر دو نوعی میاتای سبک وزن و سقف باز به شمار می‌روند.

گروه طراحی مزدا در امریکای شمالی دو ایده را در سر می‌پروراند. یکی از ایده‌ها پیاده‌سازی طرحی خاطره‌انگیر بوده و دیگری بر ویژگی اسپرت تکیه داشت. هر دو طرح جدید همانطور که اشاره شد مبتنی بر مدل 2016 Mazda MX-5 Miata هستند که سال گذشته رونمایی شده و اکنون در حال فروش است.

کانسپت Spyder دارای ظاهر خاطره‌انگیزتری از یک رفع قرن تاریخ میاتا است. بخش‌های فیبر کربنی، یک ورودی جلوپنجره‌ی جدید، و چرخ‌های 17 اینچی مسابقه‌ای Yokohama ADVAN Racing RS II در این خودرو استفاده شده‌اند. در درون، چرم طبیعی Spinneybeck PRIMA از بخش‌های ارتقایافته‌ی برجسته‌ی اسپایدر به شمار می‌رود.

در طرف دیگر، MX-5 Speedster یک طرح تماما تجاریست. این خودرو به واقع یک میاتای مسابقه‌ای به شمار می‌رود که طراحی مدل‌های گذشته را به یک سطح کاملا جدید وارد کرده است. این خودرو یادآور رودسترهای دهه‌ی 1950 است و البته تمامی اجزای غیر ضروری از آن به دلیل کاهش وزن و سرعت بالا حذف شده‌اند.

شیشه‌ی جلوی میاتا برداشته شده و با یک دیفلکتور قدیمی جایگزین شده است. چرخ‌های سبک وزن سفارشی از Extreme Gram،سیستم تعلیق قابل تنظیم (30 میلیمتر پایین‌تر)، اگزوز نصب شده در وسط ازRacing Beat، و یک روکش فضای داخلی آلکانترا ویژگی‌های این خودرو را تکمیل می‌کنند. این چرم، صندلی‌های فیبر کربنی Mu-Len-Delta را نیز پوشانده است.

 

چندین بخش دیگر از این خودرو نیز با فیبر کربنی جایگزین شده است، ازجمله درب‌ها. به طور کلی، از وزن MX-5 Speedster نسبت به همتای تولیدی آن 113 کیلوگرم کاسته شده است.

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: خودرو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:خودرو جدید , به روز, | 19:56 | نویسنده : احسان |

استفاده از پلاسمای سرد برای کشتن شپش‌ها در شانه‌ی پیشرفته

همانطور که برخی از والدین اطلاع دارند، درمان شپش‌ سر کار سختی‌ست. معمولا ابتدا یک شامپو یا لوسیون سمی باید برای پوست سر آسیب دیده استفاده شده، و پس از آن شپش‌ها با یک شانه‌ی تخصصی از بین موها جدا می‌شوند. اما تخم‌های شپش‌ها با چنین شامپو‌هایی آسیب نمی‌بینند، به این ترتیب نیاز به تکرار مداوم درمان است. و تکرار این درمان به معنای استفاده‌ی بیشتر از مواد شیمیایی نامطبوع و ناراحتی بیشتر به خصوص برای کودکان است. به همین دلیل پژوهشگران موسسه‌ی آلمانی فرانهوفر یک راه جایگزین در قالب شانه‌ای که این مشکل را با استفاده از پلاسمای سرد حل می‌کند.

این شانه که در حال حاضر در برخی از کلینیک‌های کودکان آلمان استفاده می‌شود، دارای دندانه‌های رسانایی بوده که به عنوان الکترود عمل می‌کنند. هنگامی که پالس‌های الکتریکی به این دندانه‌ها ارسال شده، هوای میان آنها یونیزه می‌شود که پلاسما را تولید می‌نماید. مواجهه با این پلاسما، هر گونه شپش انسان یا تخم‌های آن را از بین می‌برد. از آنجایی که این پالس‌ها بسیار کوتاه بوده، از درجه حرارت اتاق گرم‌تر نمی‌شوند. درنتیجه، خطر سوزاندن بیمار را در پی ندارند.

در گزارش‌ها آمده که تنها یک بار بکارگیری این درمان موجب از بین رفتن فوری نیمی از شپش‌ها و تخم‌های آنها شده و نیم دیگر آنها در طی یک روز از بین رفتند. در این شیوه نیاز به هیچ گونه ماده شیمیایی یا درمان ثانویه نمی‌باشد. همچنین با تغییر فضای میان دندانه‌ها این شانه برای حیوانات خانگی نیز قابل استفاده است.

برنامه‌هایی برای عرضه‌ی این محصول به بازار در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:تازه های تکنولوژی, تکنولوژی,به روز, جدید, | 19:53 | نویسنده : احسان |

راه‌اندازی سرویس ارائه‌ی خدمت پهپادی Project Wing تا سال 2017

Alphabet، کمپانی جدید گوگل در نظر سرویس ارائه‌ی پهپاد خود را تا سال 2017 به راه بیاندازد. Project Wing که ابتدا سال گذشته توسط بخش پژوهشی Google X رونمایی شد، بنا به اعلام رویترز، دیوید ووس سرپرست این پروژه از تاریخ راه‌اندازی آن روز گذشته در واشنگتن خبر داده است.

ووس در سخنان دیروز خود گفته است: "هدف ما برقراری سفرهای تجاری تا سال 2017 است." وی همچنین عنوان کرد سیستمی برای شناسایی اپراتوهای پهپاد و دور نگه داشتن این وسایل هوایی بدون سرنشین از سایر هواپیماها طی دوازده ماه آینده توسعه می‌یابد.

رویترز همچنین از ملاقات ووس با وزرات فدرال هواپیمایی و سایر سهام داران جهت راه‌اندازی این سیستم خبر داد که برای کنترل ترافیک هوایی پهپادها بسیار مورد نیاز بوده و از تکنولوژی اینترنت و سلولار برای هماهنگ سازی پروازهای پهپادها در ارتفاع‌های کمتر از 152 متر استفاده می‌کند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:, | 17:25 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز