به گزارش زوملینک پشه جاسوسی ارتش آمریکا که به تازگی لو رفته، نسبت به جسه کوچک خود قابلیت های تعجب برانگیزی دارد. اين پشه مصنوعي با کنترل از راه دور علاوه بر دوربين مخفي و ضبط صدا ، خود يک آزمايشگاه کامل است که با گرفتن نمونه سلول فرد و با آناليز DNA آن و تطبيق آن با بانک اطلاعاتي خود، اطلاعات شخص را مخابره مي کند. در ضمن ميتواند يک Micro RFID را به پوست شخص تزريق کند که رديابي او را ساده کند. بدون اينکه شخص بفهمد.

البته قبلا هم در نمایشگاهی در کشور ایالات متحده ابزار های این چنینی به نمایش گذاشته شده بود. که تکنولوژی های استفاده شده در سال های 1990 تا 2000 بود.

 

پشه مصنوعی

موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:, | 18:32 | نویسنده : احسان |

استفاده از عینک‌های الکترونیکی در درمان تنبلی چشم کودکان

تنبلی چشم یا تاربینی، یک اختلال رایج در میان دو تا سه درصد از کودکان به شمار می‌رود که می‌تواند منجر به مشکلات بینایی جدی در طولانی مدت شود. دو شیوه‌ی درمان اولیه‌ی معمول برای این اختلال، استفاده از پد چشم یا قطره چشمی است اما هر دو شیوه نیاز به یک رویکرد منظم داشته و می‌توانند ناراحتی‌هایی را در پی داشته باشند. پژوهشگران اکنون عینک‌های الکترونیکی را توسعه داده که به طور خودکار می‌تواند مغز را وادار به تکیه بر چشم تنبل‌تر نماید و آزمایشات اولیه نشان داده که این روش به همان مفیدی دو روش سنتی اشاره شده است.

تاربینی زمانی به وجود می‌آید که مسیرهای عصبی میان مغز و چشم در اوایل کودکی به طور طبیعی رشد نکنند و به این ترتیب بیمار از یک چشم بیشتر از چشم دیگر استفاده می‌کند. در طول زمان چشم ضعیف‌تر منحرف شده و مغز درنهایت سیگنال‌های آن را به طور کامل نادیده می‌گیرد.

درمان زودهنگام این اختلال زمانی که مغز و چشم هنوز در حال رشد قرار دارند بسیار مهم است، تا از ریسک کوری در اواخر عمر کاسته شود. و به همین دلیل چشم قوی‌تر کودک بسته شده تا وی وادار به استفاده از بینایی چشم ضعیف‌تر خود شود، در این راستا از پد چشم در چند ساعتی از روز یا قطره‌ی چشمی استفاده می‌شود که بینایی چشم قوی‌تر را تار می‌نماید.

عینک الکترونیکی Amblyz بر همین اصل عمل می‌کند. این عینک‌ها با داشتن لنزهای LCD و باتری لیتیومی قابل شارژ، می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بینایی هر کدام از چشم‌ها را برای مدت معینی مسدود کنند.

سی و سه بیمار با تنبلی چشم در سنین سه تا هشت سال، در اولین تست این دستگاه در ایالات متحده شرکت کردند. تمامی آنها از این عینک برای تصحیح بینایی خود استفاده کرده و یک گروه عینک‌های Amblyz را چهار ساعت در روز به چشم داشتند درحالیکه گروه دیگر از پد برای دو ساعت در روز استفاده می‌کردند. لنز پوشش دهنده‌ی چشم قوی‌تر افرادی که از عینک استفاده کردند، هر سی ثانیه یک بار از حالت واضح به مات تغییر می‌کرد. سه ماه بعد، چنین حاصل شد که هر دو گروه دارای سطح پیشرفت یکسانی در بینایی خود هستند.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه‌ی آکادمی چشم‌پزشکی امریکا در لاس وگاس ارائه شد. وزارت غذا و داروی امریکا عینک‌هایی Amblyz را به عنوان دستگاهی پزشکی تایید کرده و این عینک‌ها با قیمت حدود 450 دلار در اختیار متخصصات چشم‌پزشکی امریکا قرار گرفته‌اند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:, | 18:26 | نویسنده : احسان |

ظاهر بهتر عینک‌های هوشمند با اپتیک Lightguide

دانشمندان مرکز پژوهش فنی VTT فنلاند، تکنولوژی نمایشگری را توسعه داده که به زودی به شکل ناشیانه و زشت عینک‌های هوشمند پایان می‌دهند. نمایشگرهای حاصل در این شیوه باریک، سبک وزن و بسیار متمایزتر از نسل فعلی عینک‌های تکنولوژیکی است.

ترکیبی از پردازنده‌های سریع‌تر و مدیریت قدرت می‌تواند روزی عینک‌های هوشمند را به گجت‌های منتخب ما در کارهای روزانه تبدیل کند و شاید جایگزین اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها شود. به این منظور، ابتدا نیاز است عینک‌های هوشمند ظاهر خود را بیشتر شبیه به عینک‌های معمولی کنند.

تکنیکی با عنوان اپتیک lightguide می‌تواند هدف فوق را کمی به واقعیت نزدیک‌تر کند. بنا به اعلام دانشمندان این پروژه، نمایشگرهای جدید بسیار شفاف و سبک وزن بوده و تنها یک میلی‌متر ضخامت دارند و مهم‌تر اینکه می‌توانند به هر شکلی ساخته شوند.

تعبیه‌ی نمایشگر مستقیما درون لنز گام رو به جلوی بزرگی در صنعت عینک‌های هوشمند به شمار می‌رود. برای اثبات عملی بودن این طرح، شرکت Dispelix Oy نمایشگری را ایجاد کرده که تصاویر را در میدان دید کاربر شکل داده و طبق گزارش‌ها این تصاویر به بزرگی یک تلویزیون 60 اینچی از مسافت سه متر هستند.

Dispelix اعلام کرده اکنون با شرکای تجاری خود در حال کار بر روی تولید انبوه این محصول است و در نظر دارد ارائه‌ی آن را از سال آینده آغاز نماید.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, | 17:38 | نویسنده : احسان |

اغاز تولید انبوه تراشه Exynos 8890 برای استفاده درون گوشی Galaxy S7

شایعات جدید حاکی از ان است که شرکت سامسونگ تولید انبوه تراشه Exynos 8890 خود را اغاز کرده تا بتواند در یکی از نسخه های پرچمدار اینده Galaxy S7 خود استفاده نماید.

خوب این خبر بیشتر نشان این دارد که سامسونگ تصمیم به معرفی زودتر از انتظار پرچمدار بعدی خود را دارد که خیلی دور از انتظار نیست، طبق شایعات گذشته انتظار می رود که در فوریه سال اینده شاهد معرفی دو نسخه از گلکسی اس7 سامسونگ باشیم، یکی از نسخه ها که به تراشه اگزینوس8890 ذکر شده مجهز است و دیگری به تراشه اسنپدراگون820 کوالکام مجهز می باشد.

تا اطلاعاتی که این لحظه در مورد Exynos 8890 در فضای مجازی درز کرده این می باشد که یک تراشه هشت هسته ای 64 بیتی در سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز است که از هسته های سفارشی ARMv8 قدرت می گیرد.

مشابه با Exynos 7420، انتظار می رود که باز هم تراشه اینده سامسونگ بر اساس فرایند 14nm FinFET ساخته شود. البته بخاطر داشته باشید که سامسونگ خواستار استفاده از فرایند ساخت برتر 10 نانومتری تا پایان 2016 می باشد. البته شانس اینکه تراشه اگزینوس8890 بر اساس این فرایند ساخته شود صفر است.

این تراشه در بنچمارک های Geekbench به امتیاز 2,304 در ازمون های تک هسته ای و 8,038 در ازمون های چند هسته ای دست یافته که 1.75 برابر در ازمون چند هسته ای و 1.1 برابر در ازمون تک هسته ای نسبت به تراشه Apple A9 بهتر ظاهر شده است.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 12:0 | نویسنده : احسان |

سامسونگ در حال کار بر روی دستبند هوشمند رده پایین است

سامسونگ در طول سالهای گذشته دستگاههای پوشیدنی متعددی بصورت ساعت و دستبند هوشمند در رده محصولات میان رده و بالا رده ساخته است که از جمله انها می توان به Gear S2 اشاره کرد که از طراحی دایره ای برخوردار است. خبرهای جدید حاکی از ان است که این شرکت در حال کار بر روی دستبند هوشمند جدید رده پایینی می باشد.

محصول جدید این شرکت، SM-R150 نام دارد که در داخل شرکت Triathlon ان را می شناسند. این ابزار دارای همان امکانات مشابه دستبند جدید Xiaomi Mi Band شیائومی است که بتازگی به ارزش 15 دلار در چین و هند عرضه شده است. اطلاعات دقیقی از این گجت هوشمند نداریم.

از طرفی سامسونگ نرم افزار S Health را برای تمامی دستگاه اسمارت فون های غیرسامسونگ ارائه داده، پس می توان انتظار داست که این دستبند جدید اینده کره ای با تمامی گوشی های اندرویدی همخوانی داشته باشد. چه کسی می داند، شاید با ایفون های اپل نیز همخوانی داشته باشد.

در حال حاضر کمپانی‌ هایی همچون شیائومی، فیت بیت و میس‌ فیت بخش بزرگی از بازار را در رده‌ دستبند های هوشمند پایین رده در اختیار دارند. اما بایستی دید که آیا سامسونگ قادر به تغییر این وضعیت می باشد یا خیر؟

منبع : sammobile

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 11:58 | نویسنده : احسان |

انتشار نتایج کالبدشکافی اسمارت فون Sony Xperia Z5

نظر شما در مورد سهولت تعمیرپذیری اخرین اسمارت فون معرفی شده سونی، Sony Xperia Z5 چه می باشد؟ طبق روال همیشه این دستگاه توسط گروه iFixit مورد کالبدشکافی قرار گرفته، تا علاوه بر دستیابی به قطعات داخلی، به نحوه چیدمان انها پی ببریم.

در شروع کار خشاب سیم کارت از دستگاه خارج می شود، سپس قاب پشت دستگاه حرارت داده شده تا چسب نگه دارنده ان از حالت چسبندگی اش خارج شود و درنهایت دستگاه با استفاده از تیغه های مخصوص باز می شود.

همچون نسخه گوشی های قبلی این شرکت، اجزای داخلی اسمارت فون سونی بصورت منظم و در قالب خاصی کنار هم چیده شده اند. لوله های مایع خنک کننده دستگاه بسادگی قابل تشخیص هستند. سیستم خنک کننده مایع موجب می شود تا دستگاه سونی قادر به ضبط 10 دقیقه ویدئو 4k بدون هیچ مشکلی در گرمایش باشد.

پنجمین نسل اسمارت فون اکسپریا سونی دارای ارزش 670 دلار است که در رنگ های سفید، طلایی و سبز عرضه می شود.

این دستگاه درون نمایشگر 5.2 اینچی 1080p، تراشه Qualcomm Snapdragon 810 SoC کوالکام با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بسته بندی شده است. شامل دو دوربین 23 و 5 مگاپیکسلی در بدنه عقب و جلو می باشد، باتری دارای ظرفیت 2900 میلی امپر ساعت است و پلتفرم اندروید5.1 بر روی ان اجرا می شود.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 11:56 | نویسنده : احسان |

اسمارت فون اینده HTC One X9 به دوربین 23MP و نمایشگر 2K مجهز خواهد شد

کمتر از یک ماه بعد از راه اندازی دستگاه پیشرفته One A9 اچ تی سی، گوشی جدید دیگری از این شرکت با نام One X9 در فضای انلاین دیده شده است. این دستگاه دارای شماره مدل E56 بوده و با قیمت 470 دلار وارد بازار می شود.

از لحاظ مشخصات فنی اطلاعاتی از قدرت تراشه این دستگاه نداریم، احتمالا به یکی از دو تراشه Snapdragon 820 SoC کوالکام یا Helio X20 ده هسته ای مدیاتک مجهز خواهد شد، بعلاوه سایز نمایشگر دستگاه را نمی دانیم، گرچه در رزولوشن 2K تهیه می شود.

این گوشی دارای چهار گیگابیت حافظه رم و 64/128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی است. نسخه سه گیگابایتی با 32 گیگابایت حافظه نیز از این گوشی ارائه می شود.

در بخش عکسبرداری شامل دوربین عقب 23 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 4 مگاپیکسلی است. بدنه فلزی و اسپیکرهای دوگانه HTC BoomSound در پنل جلو را فراموش نکنید، باتری به ظرفیت 3,500mAh برای HTC One X9 در نظر گرفته خواهد شد.

این اطلاعات هنوز از سوی شرکت تایوانی رسما تایید نشده است.

منبع : gsmarena


موضوعات مرتبط: تلفن همراه ، ،


تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:, | 19:32 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز