امروزه موس يكي از ضرورترين ابزار هاي ورودي براي كامپيوترهاي مدرن است اما خيلي سال قبل كامپيوترها نه موسي داشتند و نه يك رابط كاربري گرافيكي (gui) ‏, جالب است بدانيد داده ها تنها توسط فرمان ها و دستورات نوشتاري به وسيله ي كيبورد وارد مي شدند .

 

مختصري بر تاريخچه ي موس
 
موس در سال 1964 توسط داگلاس انجلبرت (Douglas Engelbart) كه شامل بدنه ي چوبي و برد مدار و دو چرخ فلزي كه در تماس با سطح بود اختراع شد .
هشت سال بعد (1972) بيل (Bill english) طراحي موس ها را تا حد موس هاي توپي كه همه ي ما آن ها را مي شناسيم گسترش داد . توپ چرخان جايگزين چرخ هاي دو بعدي شد كه براي حركت اشاره گر در جهات مختلف كنترل مناسب تري داشت .
 

first moused

 

توپ در بالاي خود با دو غلطك در تماس بود كه اين غلطك ها با تشخيص مقدار و جهت و سرعت حركت آن را به پالس هاي الكتريكي تبديل مي كردند كه به عنوان ورودي به سيستم ارسال مي شد .درآن زمان بيل در زيراكس پارك (مركز تحقيقات پالوآلتو ) بر روي گسترش كامپيوتر هاي مدرن كار مي كرد و موس  بخشي از توسعه ي آن ها براي نخستين ميني كامپيوتر هايي شد كه رابط كاربري گرافيكي ارائه مي دادند .

 

alto mouse

 

هست سال بعد از آن مي توانست واقعه ي ديگري رخ دهد , ‌ بله دقيقا در سال 1980 موس هاي نوري گسترش پيدا كردند .
با وجود گران تمام شدن موس هاي نوري , حذف شدن توپي كه همواره كثيف شدن آن با گرد و غبار اطراف دسكتپ باعث كندي كار او مي شد خوشايند بود .
اما با بهينه تر شدن موس هاي نوري و افزايش قدرت پردازش ميكروكنترلر ها موس هاي نوري مقرون به صرفه تر شده و در حوالي سال 1998 به كلي جايگزين بال موس ها شدند .اما ما امروزه با انواع مختلف موس و تاچ پد ها روبرو مي شويم و هنوز هم منتظر مدل هاي بعدي اين تكنولوژي هستيم .

 

 

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:28 | نویسنده : احسان |

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند. کامپیوترهای شخصی این روزها بیشتر به لپ تاپ های مختلف تبدیل شده اند و هر کسی دستگاه مخصوص به خودش را دارد اما این دستگاه ها در آینده چه شکلی خواهند بود؟ به تازگی طرحی از یک مهندس کامپیوتر به نام “جیکوب زاهور” ارائه شده است که به نظر می تواند طرحی از کامپیوترهای آینده ای باشد که در هر خانه ای از آن ها استفاده می شود.

 

نسل آینده کامپیوترهای شخصی + تصاویر
 

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند.برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است آن را روشن کنید و روی یک میز قرار دهید سپس تصویر روی شیشه افتاده و با استفاده از حسگرهایی که روی این تصویر قرار دارد می توانید کارتان را انجام دهید.

 

 

این دستگاه همچنین اندازه بسیار کوچکی دارد و باعث می شود تا قابلیت حمل کردن آن بسیار ساده باشد و از همین رو می تواند ای لپ تاپ های امروزی را نیز بگیرد.این مهندس تا به حال طرح های بسیاری برای کامپیوترهای مختلف ارائه کرده است ولی این طرح می تواند در آینده جای پیشرفت بسیاری داشته باشد چراکه هم اندازه کوچکی و هم کارایی بالایی دارد.

 

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:8 | نویسنده : احسان |
جهان امروز به طور کامل به ربات ها وابسته است تصاویر زیبا از ربات های عجیب و کاربردی که در کارهای روزمره به ما کمک می کنند و با سرعت زیاد در حال شبیه شدن به انسان ها از نظر ظاهر و حتی هوش هستند.
در این بخش قصد داریم تصاویری جالب از عجیب ترین ربات های جهان را به شما معرفی کنیم...
 
تصاویر دیدنی و جالب ازعجیب ترین ربات های جهان
 
بقیه تصاویر در ادامه مطلب!!

موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:رباتیک, | 15:7 | نویسنده : احسان |

 

 

یکی از محدودیت های همیشگی معلولان استفاده از ویلچر هایی است که فقط در مسیر های صاف و بدون مانع میتوانند حرکت کنند. اما این ویلچر که توسط سیون پیرس طراحی و ساخته شده است را میتوان به کوه و بیابان هم برد

این ویلچر خارق العاده و پر قدرت به معلولان اجازه میدهد تا با آن به گشت و گذار در دشت ها و تپه ها بپردازند بدون اینکه به کسی محتاج باشند. نام این ویلچر هکسهاگ است.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو, | 15:3 | نویسنده : احسان |

صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 ... 20 صفحه بعد

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز