62 محافظت از پرندگان با شيشه‌هاي تار عنكبوتي

محققان با الهام از تار عنکبوت شیشه مخصوصی طراحی کره‌اند که می‌تواند با انعکاس نور فرابنفش خورشید از برخورد پرندگان با شیشه پیشگیری کند. تار عنکبوت قادر به بازتابش اشعه فرابنفش خورشید است که از لانه حشره در مقابل حمله پرندگان محافظت می کند و همین مساله ایده‌ای برای طراحی و ساخت شیشه تار عنکبوتی توسط شرکت آلمانی Arnold Glas شد. کار طراحی و تولید این شیشه که از تار عنکبوت الهام گرفته شده است، چندین سال به طول انجامید و محققان پوشش های مختلفی را مورد آزمایش قرار دادند که در نتیجه شیشه تولید شده با پوشش Mikado مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت. شیشه Ornilux برای چشم انسان کاملا معمولی است، اما در چشم پرندگان به صورت ساختار تار عنکبوتی دیده می شود. این شیشه در یک تونل پرواز در یکی از مناطق طبیعی مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش پرندگان در دو محوطه که با شیشه Ornilux و شیشه معمولی پوشیده شده بود به پرواز درآمدند. برای پیشگیری از برخورد و آسیب دیدگی پرندگان یک تور محافظ در جلوی شیشه ها نصب شدند. نتایج آزمایش‌ها نشان می دهد، شیشه تار عنکبوتی باعث کاهش ۶۶ تا ۶۸ درصدی برخورد پرندگان با شیشه در مقایسه با شیشه های معمولی می شود. از این نوع شیشه در مرکز حیات وحش کانادا، باغ وحش آلمان و ساختمان راه آهن کوهستانی اتریش استفاده می شود و مسوولان حیات وحش در جزیره «لیندسفارن» در شمال شرق انگلیس برای نخستین بار از این نوع شیشه برای برج تفریحی این منطقه استفاده کردند. این جزیره در برخی فصول سال میزبان بیش از ۳۰۰ گونه مختلف پرنده است و وجود یک برج بر بالای تپه برای مشاهده نمای زیبای حیات وحش این منطقه موجب برخورد پرندگان با شیشه های ساختمان می شود.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:36 | نویسنده : احسان |

63 صندلي چرخدار معلولان كه با فرمان مغز حركت مي‌كند!

تیمی متشکل از پدر و پسر دست به ساخت یک صندلی چرخدار هوشمند زده‌اند که به افراد دچار ناتوانی‌های جسمی اجازه می‌دهد با کنترل ذهنی به آسانی با صندلی خود در اطراف حرکت کنند.پروفسور هانگ نگوین، رئیس دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه سیدنی به همراه پسر خود جردن که در حال تکمیل پایان‌نامه دکترای خود در رشته مهندسی زیست پزشکی است، دست به ساخت این صندلی چرخدار هوشمند موسوم به « TIM(دستگاه هوشمند کنترل ذهنی)» زده‌ است.این صندلی چرخدار با استفاده از الکترودها برای شناسایی امواج ذهنی به چهار فرمان ابتدایی پاسخ می‌دهند. برای حرکت به جلو، کاربر باید یک مکعب روبیک در حال حرکت را تصور کرده، برای حرکت به چپ باید نوشتن یک نامه و برای حرکت به راست چند حالت ریاضی پایه را در ذهن بیاورد و در نهایت برای توقف باید چشمان خود را ببندد.جردن هفت سال پیش در یک تصادف رانندگی به طور موقت فلج شده بود اگرچه توانست به سرعت بهبود یابد، اما این تجربه وی را با احساس محدودیت استقلال و حرکت آشنا کرد.این جوان ۲۷ ساله تحقیقات خود را بر روی این صندلی چرخدار هوشمند به عنوان بخشی از پایان‌نامه خود آغاز کرد و موفق به کسب یک بورسیه برای ادامه این پژوهش شده است.این دستگاه می‌تواند به افرادی که قادر به استفاده از صندلیهای چرخدار کنونی و گزینه‌های کنترل آن برخوردار نبوده، این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دست و تنها با قدرت فکر بطور مستقل حرکت کنند. کما اینکه این دستگاه قادر به احساس محیط اطراف خود بوده و یک کمک گردش امن را در جریان حرکت ارائه می‌کند.

این محققان در تلاش برای ارائه این صندلی چرخدار به بازار در سه سال آینده هستند.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:35 | نویسنده : احسان |

دانشمندان هلندی نوعی پیاده‌رو را برای جاده‌ها ابداع کرده‌اند که قادر است دود و مه را مصرف کرده و کیفیت هوا را ارتقا دهد.

محققان دانشگاه فناوری آیندهوون یک بلوک را در شهر هنگلو هلند با روکش‌هایی پوشاندند که با اکسید تیتانیوم افشانه می‌شوند.این ترکیب قادر است آلاینده‌ها را از هوا برطرف کرده و آن‌ها را به مواد شیمیایی کمتر مضر تبدیل کند.این پوشش خیابانی جدید که «پیاده‌رو فتوکاتالیستی» نام گرفته، آلاینده اکسید نیتروژن را تا ۴۵ درصد در شرایط آب و هوایی ایده‌آل کاهش می‌دهد.اکسیدهای نیتروژن توسط خودروها و نیروگاه‌های برق تولید می‌شوند و با دیگر ترکیبات موجود در جو برای تشکیل مه و دود واکنش نشان می‌دهند.به گفته دیوید براون، رهبر ارشد این تحقیق، تحقیقات انجام‌شده پتانسل سطوح از لحاظ ‌شیمیایی مهندسی‌شده را برای ارتقا بیشتر کیفیت زندگی به ویژه در نواحی شهری اصلی نشان می‌دهد که در آن انتشارات ترافیکی در سطح بالایی است.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:33 | نویسنده : احسان |

یک شرکت انگلیسی از یک دست پروتزی جدید رونمایی کرده که توسط یک برنامه تلفن همراه هوشمند قابل کنترل است.

4 1285 ساخت دست مصنوعی با قابلیت کنترل تلفنی!

شرکت «Touch Bionics» اعلام کرد که محصول فوق انقلابی«i-limb» آن با یک برنامه جدید «biosim» کنترل می‌شود.این برنامه که با جدیدترین محصولات اپل تطبیق‌پذیراست برای دستیابی سریع کاربران این دستهای مصنوعی به ۱۴ الگوی حرکتی و گرفتن طرحی شده است.این محصول برخلاف سایر پروتزهای رایج، به ارائه پنج انگشت کارا شامل انگشت شست با قابلیت گردش کامل به منظور ارتقاء مهارت پرداخته است.سازندگان این دستاورد را یک پیشرفت چشمگیر در فناوری i-limb خود خوانده‌اند.قدرت گردش انگشت شست به طور مستقیم توسط علائم عضله کاربر یا به طور خودکار به عنوان بخشی از الگوی حالت از پیش تعیین شده قابل کنترل است.گزینه جدید «گرفتن سریع» از برنامه کنترلی تلفن همراه biosim به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور خودکار ۲۴ الگوی مختلف حرکت دست را بر روی پروتز خود با یک فشار بر روی نمایشگر فعال کنند.شرکت Touch Bionics در ماه ژانویه از دستیابی به ۱۰ میلیون پوند فروش سالیانه برای اولین بار خبر داده بود. طبق گزارش‌های این شرکت همچنین درآمد آن در سال ۲۰۱۲ پس از توسعه خطوط تولید تا ۱۷ درصد افزایش داشت.این توسعه شامل راه‌اندازی دست پروتزی « i-limbفوق‌العاده» و ارتقایی برای راه‌حل رقمی آن برای افراد فاقد انگشت بوده است.


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:33 | نویسنده : احسان |

ربونات از نظر قدرت، از ربات های چالاک و ماهر قبلی که شبیه انسان بودند پیشی گرفت؛ اما بدلیل رعایت ایمنی، بهتر است که فعلاً در کنار انسانها کار کند. این ربات می تواند اشیا 20 پوندی را با دستانش بالا برده و در فاصله نزدیک یا دور از بدنش نگه دارد. این مقدار حدود چهار برابر سنگین تر از مقداری است که سایر رباتهای ماهر قبلی نگه می داشتند.

اولین ربات انسان نما در فضا

ربونات 2، اولین ربات انسان نماست که حتی به فضا هم رفته است. آن از طریق فضاپیمای اکتشافی شاتل به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شده است. این ربات، یک ربات ماهر و چالاک بوده که توسط مهندسان ناسا و جنرال موتورز طراحی شده است و در حال انجام اولین ماموریت خود به سر می برد. صدایی مسلسل وار از این ربات تکرار می شود که می گوید: من در فضا هستم! سلام کیهان!

وزن این ربات بیش از 300 پوند بوده و از آلومینیوم و فولاد ساخته شده است و می تواند تا 20 پوند را با هر یک از دستانش بلند کند. هزینه ساخت آن بالغ بر 2.5 میلیون دلار بوده و دارای 38 پردازشگر کامپیوتری است. کریس وردیین ,یکی از مهندسین الکترونیک در پروژه ربونات ناسا، به دنیای کامپیوتر گفت:" فضانوردان و هیات اعزامی به فضا نیازمندند که با این ربات احساس راحتی کنند و این اولین ربات شبیه انسان در فضاست. من تصور می کنم آن در شروع کارش می تواند بسیار ترسناک باشد. اگر شما فیلمی درباره رباتها دیده باشید می توانید این طور حس کنید که آن واقعاً ترسناک است."

 

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:رباتیک, | 15:32 | نویسنده : احسان |

زمان هایی در تاریخ بود که حتی ساده ترین چیز هایی که هم اکنون اطرافمان مشاهده میکنیم یک رویا تلقی میشد. 10 سال پیش کسی از تلفن همراه استفاده نمیکرد، یا اگر با هزینه های فراوان آن را خریداری مینمود، با جثه بزرگ و سنگین آن مواجه میشد، اما اکنون بهترین گجت ها را میتوان در جیب هر فردی یافت.در سال های نه چندان دور فیلم هایی در سینما دیده میشد که عده ای میتوانستند یک تصویر سه بعدی از محلی را به نمایش در بیاورند. در بیشتر موارد این تصاویر قابل لمس و سه بعدی نبودند و یک تصویر شناور بودند. شما هم حتما دوست دارید که این تجربه را به صورت سه بعدی داشته باشید.

 

h85zri82hpuphkzn52wl.jpg

inFORM چیست؟

inFORM یک صفحه نمایش پویا است که میتواند تصایر سه بعدی را برای شما به نمایش در بیاورد، بنابراین کاربران میتوانند با اطلاعات دیجیتال به صورت ملموس ارتباط برقرار کنند. inFORM همچنین میتواند با محیط فیزیکی اطراف خود نیز ارتباط برقرار کند، برای مثال جسمی که بر روی این سطح حرکت میکند. شرکت کنندگان در یک کنفرانس ویدوئی میتوانند به صورت فیزیکی نمایش داده شوند که به آن ها قدرت حضور از راه دور و همچنین برقراری ارتباط را به صورت فیزیکی به انها میدهد.این صفحه نمایش پویا توسط متخصصان دانشگاه MIT امریکا ساخته شده است.

 

9yf12om583rzxc7crivz.png

این گروه در حال حاضر در حال کاوش بروی حوزه های نرم افزاری برای استفاده در inFORM هستند. یکی از زمینه هایی که این گروه بر روی آن کار میکنند داده های جغرافیایی ، مانند نقشه ها، GIS ، مدل زمینی و مدل های معماری است. برنامه ریزان شهری و معماران میتوانند مدل سه بعدی از طراحی خود را برای درک بهتر مشاهده نمایند، به اشتراک بگذارند و در مورد طرح مورد نظر به بحث و گفتگو بنشینند.علاوه بر این، inFORM به طراحان این اجازه را میدهد که از مدل خود یک نمونه را بدون نیاز به چاپ سه بعدی (در رزولوشن های پایین) در اختیار داشته باشند.در نهایت، از این صفحه میتوان در تصویر برداری پزشکی همانند  CT scan استفده کرد. تصویر را به صورت سه بعدی مشاهده کرد و با آن تعامل داشت.

 

مشاهده ویدئو

 

دانلود با کیفیت HD

 

منبع : MIT


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:الکترونیک, | 15:31 | نویسنده : احسان |

سیستم این دستگاه شبیه به ماشین های مخصوص حرکت روی برف است. این ماشین مجهز به موتورهای الکتریکی قوی است و میتواند روی برف و گٍل حرکت کند. همچنین مجهز به تکنولوژی سوخت سلول های هیدروژنی می باشد.

 

حرکت پرشتاب روی برف و گل
 
 
برای مشاهده ادامه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید!

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو, | 15:30 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز