Big Dog با بازو های جدید خود می تواند بلوک ها را از زمین برداشته و پرتاب نماید +(فیلم)

ربات Big Dog (سگ بزرگ) از بوستون داینمیکس ممکن است به طور کامل جایگزین Beefier LS3 شود. اما این بدین معنا نیست که کاملا جایگزین آن شود. این شرکت در این ماه یک نسخه چهار پا با یک بازو به عنوان سر (یا دم) را معرفی کرده است. این ربات قدرت بلند کردن و پرت کردن یک بلوک سنگین را داراست. این ربات توسط آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده، طوری طراحی شده است که از تمام نیروهای دینامیکی بدن خود برای پرتاب بلوک استفاده می کند. این ربات چندین مرحله را قبل از چرخش و شتاب دادن بازوی خود طی می کند.ابتداً خود را کمی بالا می کشد- مانند ورزشکاری که می خواهد دیسکی را پرتاب کند- که به طور زیادی قدرت پرتابش را افزایش دهد.

 

در مورد تعادل ربات می توان گفت هیچ رباتی به اندازه ی بیگ داگ نمی تواند تعادل خود را حفظ کند در نتیجه به راحتی می تواند از پس هر تست و آزمایشی برآید.تا حدودی گیج کننده است که در پیکربندی جدید، این ربات از دو بازو استفاده نمی کند، فرمی که پیش تر توسط محققان مطرح شده بود. در سال 1990 دولت مردان ژاپنی از یک ربات انسان نمای بازرسی نیروگاه هسته ای رونمایی کردند که روی چهار پا راه می رفت. ایده ی این ربات این گونه بود که از ترکیب پایداری چهار پا با بعضی از قابلیت های انسان بود. اخیراً تیمی در انستیتو تکنولوژی ایتالیا طرحی را با اضافه کردن یک جفت بازو به ربات چهار پای HyQ،احتمالاً به دلایل مشابه، رونمایی کردند.

شاید با یک یا دو دست، بیگ داگ – که میلیون ها دلار برای توسعه هزینه برمیدارد- بتواند به سربازان در انجام ماموریت های سنگین کمک نماید. همچنین، اگر در نسخه های بعدی دو بازو برای بلند کردن اجسام تعبیه شود، بیگ داگ توانایی بلند کردن اجسام سنگین تر از این را خواهد داشت.

 

دانلود کلیپ

 

منبع : gizmag

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : احسان |

تولید انرژی بوسیله توپ فوتبال

یکی از ایده های ساده و درعین حال کاربردی و موثر تبدیل انرژی جنبشی درون توپ به انرژی الکتریکی می باشد . این ایده اولین بار تحت پوشش Socket در سال 2010 برای توپ فوتبال مطرح شد و البته در مرحله ایده و طرح اولیه بود . از آن زمان بعد در دانشگاه هاروارد این طرح پیگیری ، اختراع و ثبت شد و چندی هست که به مرحله تجاری رسیده است.

این طرح در ایلات متحده طراحی و مونتاژ شده و به ادعای سازندگان این طرح مقاوم در مقابل اب می باشد و جنس این توپ نرم و بادوام از اتیلن وینیل استات (EVA) می باشد. وزن این توپ 17 اونس که برابر با 482 گرم می باشد و تفاوت وزن این توپ با توپ سایز 5 فوتبال 1 انس می باشد که این یک اونس بخاطر سیستم شارژر و باتری پنهان شده درون این توپ می باشد.

نحوه شارژ این توپ به این صورت هست که درون این توپ یک اونگ کوچک به کار رفته است و وقتی ضربه به توپ زده می شود و توپ به حرکت درمی اید، این اونگ باعث چرخش ژنراتور کوچک درون توپ شده و باتری درون توپ را شارژ می کند.انرژی ذخیره شده بعدا بوسیله سوکت کوچکی که در یک طرف توپ پنهان شده می توان مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت ادعا می کند با 30 دقیقه بازی با این توپ می توان 180 دقیقه یک LED ساده را روشن نگه داشت.

این پروژه برای برای مکان های مثل افریقا و امریکای جنوبی بسیار جالب و کاربردی می باشد زیرا در این مناطق برای خانواده ها اکثرا از نفت و سوزندان چوب و استفاده از موتورهای دیزلی نور مورد نیاز خود را تامین می کنند که این طرح برای این کشورها هم دسترسی به یک انرژی پاک را برای انها فراهم می کند و هم به عنوان وسیله بازی برای کوکان و بزرگسالان این مناطق می باشد البته این پروژه برای همه سرزمین ها پیش بینی شده است ولی مناطق مانند افریقا و امریکای جنوبی احتمالا خریدارن واقعی این طرح می باشند.

 

فعلا این پروژه در مرحله اولیه تولید انبوه می باشد و پیش بینی این است که بعد از تولید انبوه به قیمت 99 دلار امریکا برسد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:38 | نویسنده : احسان |

سقوط نمونه‌ی آزمایشی خودروی پرنده‌ی AeroMobil

اگر بخواهید یک مدل پیچیده و جالب مانند یک خودروی پرنده بسازید، باید در این راه انتظار شکست و تاخیرهایی را نیز داشته باشد، تجربه‌ای که گروه سازنده‌ی AeroMobil در جمعه‌ی گذشته بدست آورد، هنگامی که نسخه‌ی آزمایشی AeroMobil 3.0 دچار تصادف شد.بر اساس گزارش‌های این کمپانی، این هواپیما در هشتم می در اسلوواکی مورد تست پرواز قرار گرفت، اما سازنده و خلبان آن، استفن کلین با شرایط پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شده و این شرایط سقوط خودروی پرنده را درپی داشته است. کلین در حین این سقوط از سیستم چترهوایی بالستیک در ارتفاع تقریبا 300 متری استفاده کرده است.

 

کمپانی سازنده چنین گزارش داده است که چتر نجات این پرنده به خوبی عمل می‌کند و وسیله‌ی نقلیه را بدون هیچ گونه آسیبی به خلبان بر روی زمین نشانده است. البته این خودروی این پرنده در حین سقوط آسیب‌هایی دیده و نیاز به تعویض در برخی از بخش‌ها پیش از ادامه‌ی تست پرواز دارد.

AeroMobil پس از این آزمایش چنین عنوان کرده است: "در فرایند توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی جدید، به خصوص در مرحله‌ی نمونه‌ی آزمایشی، امکان و احتمال وقوع شرایط پیش‌بینی نشده از بخش‌های طبیعی برنامه‌ی تست است. این سقوط یک برنامه‌ی آموزشی برای ما بوده و به ما اجازه‌ی شناسایی و اصلاح طراحی خود را داده است."

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 22:41 | نویسنده : احسان |

سه‌چرخه‌ی نیمه خوابیده Trivek با قابلیت تنظیم ارتفاع سوار

درد در نواحی گردن، پشت و زانو اغلب دوچرخه‌سواران را آزار می‌دهد و آنها را وادار به استفاده از دوچرخه‌های خوابیده کرده است. با این حال بسیاری استفاده از این نوع دو یا سه‌چرخه‌ها با ارتفاع کم را ترجیح نداده و یا مشکلاتی در دید با این وسایل نقلیه دارند. به همین دلیل تولیدکننده‌ی استرالیایی Hiele، به ساخت Trivek اقدام نمود. Trivek، یک سه‌چرخه‌ی نیمه خوابیده دلتا است که به سوار خود امکان نشستن بر روی یک زین راحت، درعین حفظ ارتفاع کافی برای دیده شدن توسط ماشین‌سواران را می‌دهد.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید!

 


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:5 | نویسنده : احسان |

طرح مفهومی ایفون iPhone 7 اپل

بتازگی تصاویر رنده شده ای از مدل بعدی دستگاه ایفون اپل احتمالا تحت عنوان iPhone 7 توسط وبسایت ComputerBild.de منتشر شده است. بنظر نسل جدید ایفون های اپل برای شهریور ماه معرفی می شوند، گرچه زمان زیادی به این تاریخ مانده، اما حدس و گمان ها در مورد ایفون بعدی اغاز شده است.

 

    

طراح این تصاویر، Martin Hajek انتظار دارد که ایفون اینده به نمایشگر بزرگتری مجهز شود، البته با این شرط که حاشیه اطراف ان به شدت کاهش یابد، بعلاوه دکمه هوم را دوباره طراحی نموده و ان را به عنوان بخشی از نمایشگر تبدیل کرده است.

   

 

 

   

بتازگی اپل پتنتی را ثبت کرده که تکنولوژی بکار رفته در ان اجازه می دهد تا لایه حساس به لمسی در زیر نمایشگر یکپارچه شود، احتمالا طراح این تصاویر طبق این پتنت تخیلات خود را ساخته است.

 

بعلاوه در حاشیه بخش بالای پانل جلو شاهد دوربین و سنسور مجاورت هستیم. طراحی پشت جالب بنظر می ایند، چنانکه لوگوی درخشان شرکت به چشم می خورد، که تصور طراح این است که کاربر از بخش تنظیمات قادر به غیرفعال کردن این مشخصه می باشد.

 

همچنین دوربین دستگاه از لنز دوگانه استفاده می کند، این موضوع بر پایه خبرهای قبلی در مورد خرید شرکت Linx توسط اپل در این تصاویر قرار گرفته است.

 

 

منبع : phonearena


موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:27 | نویسنده : احسان |

ادریس آلبا رکورددار جدید سرعت خودروهای بریتانیایی با Continental GT Speed بنتلی

خودروی Continental GT Speed بنتلی که توسط بازیگر بریتانیایی معروف، ادریس البا، رانده شد به یک رکورد سرعت جدید دست یافت. البا در این آزمایش به متوسط سرعت 290.263 کیلومتر/ساعت رسید.

 

رکورد جدید از سوی انجمن بریتانیا به تایید رسیده است و توانست بر رکورد سرعت پیش از این تعیین شده توسط سر ملکوم کمبل را بشکند. کمبل در سال 1927 توانست با سرعت 281.3 کیلومتر/ساعت خودروی Napier-Campbell Blue Bird خود را در Pendine Sands والس براند. تلاش البا نیز در همان Pendine Sands صورت گرفت.طبق اعلام بنتلی، مسیر رانندگی باید کاملا بررسی می‌شد تا تغییرات ماسه‌ای در نظر گرفته شود. شرایط جوی نیز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و ریزش باران اندک در روز رکوردگیری موجب اندکی تاخیر در این فرایند شده است.

 

به جز استفاده از تایرهای تنظیم شده از نظر فشار برای سرعت بالا، Continental GT Speed در نسخه‌ی استاندارد خود مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو دارای یک موتور دوتوربوی شش لیتر می‌باشد که قادر به تولید 635PS توان و 820 نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد و همچنین به یک گیربکس اتوماتیک هشت دنده مجهز شده است.این تلاش ثبت رکورد درواقع بخشی از مجموعه‌ی آینده چهار برنامه‌ای کانال دیسکاوری با عنوان "ادریس آلبا : بدون محدودیت" می‌باشد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:18 | نویسنده : احسان |

ترانزیستور یونی ارگانیک برای مسدود کردن ورود سیگنال‌های درد به مغز

نوع جدیدی از دستگاه پزشکی می‌تواند روزی منجر به جلوگیری از دردهای مزمن در بیماران با توزیع درست سیگنال‌های درد طبیعی بدن شود. پمپ یونی کوچک ساخته شده در دانشگاه لینکوپینگ سوئد، از اجزای الکترونیکی کوچکی تشکیل شده و قابل کاشت در بیماران می‌باشد تا به عنوان از بین برنده‌ی سیگنال‌های درد در عصب نخاعی پیش از ورود آنها به مغز، عمل کند.درست مانند شیوه‌ی عمل یک پیس‌میکر در ارائه‌ی پالس‌های الکتریکی جهت اصلاح ضربان قلب نامنظم، پمپ یونی نیز به ارسال انتقال دهنده‌های عصبی برای جلوگیری از ورود سیگنال‌های درد به مغز، اقدام می‌کنند. تفاوت در این است که به جای استفاده از الکترودها جهت ارسال سیگنال‌های الکتریکی، این دستگاه از مواد سازگار بیولوژیکی ساخته شده و سیگنال‌های شیمیایی را برای ادغام‌سازی بهتر با سیستم‌های درونی مانند بدن ما، ارسال می‌نماید، درست مانند یک ترانزیستور شیمیایی.

 

نحوه‌ی عملی این دستگاه به صورتی‌ست که تخفیف‌دهنده‌های درد بدن را برای مداخله در کار حرکت سیگنال‌های درد در عصب‌های نخاعی به سمت مغز، تحریک می‌نماید. محققان این پمپ را بر روی موش‌های هشیار با حرکت آزادانه آزمایش کرده‌اند. طی این آزمایش، انتقال دهنده‌ی عصبی انتشار درد γ-aminobutyric اسید (GABA) به چهار ناحیه‌ی مختلف آسیب دیده‌ی عصبی، ارسال شد. در نتایج مشخص شد این دستگاه با موفقیت توانسته سیگنال‌های درد را از رسیدن به مغز مسدود نماید و همچنین دارای اثرهای جانبی کمی باشد.دنیل سیمون، استاد دانشگاه لینکوپینگ، می‌گوید: "ویژگی منحصربفرد کار ما این است که از بخش‌های الکترونیکی ارگانیک برای ارسال سیگنال‌های شیمیایی خود بدن استفاده می‌کنیم. مواد ارگانیک به سادگی توسط بدن پذیرفته می‌شوند."طبق اعلام گروه سازنده، این دستگاه طی پنج تا ده سال آینده می‌تواند در کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج تحقیقات این گروه در ژورنال Science Advances منتشر شده است.

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:3 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز