استخدام ربات NAO در سیستم بانکی ژاپن

در کشور ژاپن، ربات‌های انسان‌نما بخش مهمی از راه‌حل‌های جبران کمبود نیروی کار انسانی و اجتماع مسن این کشور را تشکیل می‌دهند. اولین چالش پیش‌رو در این رویکردها، تبدیل ربات‌ها به بخش عادی جامعه با انجام وظایف روزانه می‌باشند، که به همین دلیل ربات کوچک NAO مجموعه‌ی Aldebaran Robotics یک دوره‌ی کارآموزی دو هفته‌ای را در بانک Mitsubishi UFJ شهر توکیو گذراند. در ادامه‌ی نحوه‌ی چگونگی کار این ربات را در بانک شرح می‌دهیم.

 

ربات NAO در سال 2006 ساخته شد و اخیرا با کمک به کودکان در یادگیری نوشتن در سوئیس، بار دیگر کانون توجهات شد. NAO در طول دو هفته کارآموزی خود در بانک توکیو، به مشتریان در رسیدن به پاسخ پرسش‌ها یا درخواست‌هایشان به زبان‌های چینی، انگلیسی و ژاپنی کمک نمود. پیش از این ربات‌های ASIMO هوندا و برادر جوان‌تر نائو، ربات Pepper هم به عنوان متصدی پذیرش به کار گرفته شدند.

 

ربات 58 سانتی‌متری NAO در بانک و در مواجهه با مشتریان، پرسش‌هایی مانند "چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟" یا "آیا می‌خواهید حساب جدیدی را باز کنید؟" یا "آیا به دنبال یک دستگاه ATM می‌گردید؟" را به همراه حرکات دست مطرح می‌نماید.

نحوه‌ی تعامل با این ربات هم بسیار ساده است. مشتریان باید از لیست کلمات و عبارات از پیش چاپ شده سوالاتی را مطرح کنند، به پرسش‌های نائو با بله یا خیر پاسخ دهند و همچنین باید به خاطر داشته باشند که توانایی شنیداری زبان انگلیسی ربات نائو هم کمی ضعیف است.


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:39 | نویسنده : احسان |

برقراری ساده و هوشمند امنیت در خانه‌ها با سیستم Flare

طی سال‌های اخیر شاهد حضور دستگاه‌های ایمنی خانگی زیادی در بازار بوده‌ایم، اما همچنان باید منتظر یک سیستم جامع که راه‌اندازی و استفاده از آن نیز ساده باشد، ماند. البته اکنون با ساخته شدن Flare، انتظار می‌رود این شکاف تا حدی پر شده باشد.

 

این دستگاه که در رده‌ی سیستم‌های ایمنی خانگی کامل در یک دستگاه واحد قرار دارد، شامل یک دوربین اچ‌دی، آشکارساز حرکتی، شتاب‌سنج، سنسور دما، اسپیکر، آژیر خطر، ماژول سه‌بعدی و تراشه‌ی وای-فای در یک دستگاه واحد است. این اجزا می‌توانند بر خانه‌ی کاربر و رفت‌وآمد به خانه نظارت داشته باشند.

 

ویژگی‌های هوشمند زیادی در نرم‌افزار این دستگاه به کار برده شده است، برای مثال سیستم به نظارت بر مالک خانه یا اعضای خانواده نمی‌پردازد، اما زمان خروج و ورود آنها را بررسی می‌نماید. این سیستم دارای ویژگی‌های تشخیص صورت و تشخیص صوتی است.

 

ایده‌ی کار این دستگاه به این صورت بوده که Flare تمامی فعالیت‌های دشوار را به عهده بگیرد، از این رو کاربر نیاز به بررسی وبکم یا تنظیمات امنیتی ندارد، کاربر حتی نیازی به ورود یک کد در حین داخل شدن به منزل نداشته زیرا Flare به شناسایی وی می‌پردازد. در صورت وقوع اتفاقی ناخوشایند در صورت نبود کاربر در خانه، Flare وی را از این حادثه مطلع خواهد کرد.

باتری‌های لیتیوم-یون حتی در صورت قطع برق، از عمل کردن این دستگاه اطمینان حاصل می‌کند. نصب این سیستم طبق گزارش‌ها ده دقیقه زمان می‌برد و اپلیکیشن iOS یا اندروید همراه آن به کاربر در اجرای تنظیمات آنبرد کمک می‌نماید.

 

شتاب‌سنج در شناسایی دزدکی وارد شدن فردی به خانه به کار رفته و اسپیکر آن نیز می‌تواند صدایی را در سطح خانه پخش کند. با برنامه‌ی اشاره شده همچنین می‌توان به کنترل از راه دور Flare پرداخت.

پایین‌ترین قیمت این محصول در کمپین کیک‌استارتر که وعده‌ی عرضه‌ی آن در دسامبر 2015 داده شد، 175 یورو (200 دلار) است. انتظار می‌رود قیمت نهایی محصول نیز 245 یورو (280 دلار) باشد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:27 | نویسنده : احسان |

یکی از پرکاربردترین سیستم های موبایل و تبلت سیستم عامل اندروید است. برای سرعت بخشیدن به کارها و استفاده حداکثری از امکانات این سیستم عامل، دانستن ترفند و کدهای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این قسمت با کاربردی ترین کدهای تنظیماتی و تست سخت افزار اندروید آشنا می شوید.


 


موضوعات مرتبط: تلفن همراه ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:5 | نویسنده : امین |

این روزها دو واژه Wi-Fi و Wireless زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند.

اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
 
 اتصال باسیم
 
انواع اتصال با سیم،ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.  
 
اتصال بدون سیم

 
این نوع اتصال در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد استفاده می شود که در آن سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم وجود دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
 
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود،همچنین فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های 3G و 4G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت نسبت به اتصال با سیم، کندتر و گران‌تر است.

آپلود عکس



 وای-فای (Wi-Fi)

 
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارت بهتر یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید.
 
گفتنی است این نوع ارتباط  برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند.  
 
به عبارت دیگر  Wi-Fi  فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می‌شود.
 
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
 
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود.اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند.
 
اما نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
 
Wireless
 
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.
 
از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.
 
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کند.
 
شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند.
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد.
 

آپلود عکس



در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود.
 
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، کامپیوتر ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:50 | نویسنده : امین |

آغاز بکار گوگل بر روی ساخت شش نیروگاه خورشیدی جدید

گوگل اعلام کرده که قصد ادامه اجرای نقش خود در نیروگاه های انرژی خورشیدی ایالات متحده دارد. در این بخش با دومین سرمایه گذاری بزرگ این کمپانی تا به حال روبه رو هستیم که به مقدار 80 میلیون دلار برای شش تسهیلات جدید می باشد. تاکنون گوگل بیش از یک میلیارد دلار را برای ساخت و راه اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی متعهد شده است تا توسط این نیروگاه ها، انرژی پاک ایجاد شده و طبق اعلام گوگل موجب تولید بازده مالی جذابی نیز برای این کمپانی شده است.

انتظار می رود که نیروگاه های جدید که در کالیفرنیا و آریزونا ساخته خواهند شد، 160 مگاوات برق را برای تامین انرژی 17000 خانه معمولی آمریکایی کافیست، تولید کنند. قرار است که این نیروگاه ها تا اوایل سال 2014 به بهره برداری برسند. پروژه 17.5 مگاوات/22 مگاوات Victor Phelan که در سان برناردیوی کالیفرنیا اجرا می شود بخشی از شش پروژه توسعه انرژی گوگل و KKR می باشد.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو , الکترونیک, | 16:18 | نویسنده : احسان |

توسعه‌ی دستگاه آزمایشگاه روی تراشه جهت تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

محققان موسسه‌ی علوم فتونیک (ICFO) موفق به توسعه‌ی یک دستگاه آزمایشگاه روی تراشه شده‌اند که می‌تواند نشانه‌های سرطانی موجود در خون را در مراحل اولیه شکل‌گیری این بیماری تشخیص دهد. این دستگاه می‌تواند حتی سطح پایینی از نشانه‌ها را شناسایی کرده و بسیار قابل اطمینان، ارزان و پرتابل می‌باشد، به طوری که برای استقرار در مناطق دوردست دنیا نیز دستگاهی مناسب محسوب می‌شود.

 

 

سیستم تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

تشخیص زودهنگام از عوامل مهم در درمان‌های سرطان به شمار می‌رود. متاسفانه بسیاری از سرطان‌ها دیر تشخیص داده می‌شوند و بیماری به میلیون‌ها سلول گسترش پیدا می‌کند، زیرا اغلب دستگاه‌های پزشکی تنها قادر به تشخیص تومورهای ماکروسکوپی و قابل رویت می‌باشند.

 

سیستم تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

اکنون به لطف تحقیقات انجام گرفته به سرپرستی پروفسور رومین کوایدنت (Romain Quidant)، تغییراتی ایجاد شده است. پروفسور کوایدنت و گروه تحقیقاتی وی یک دستگاه کوچک و قابل حمل را توسعه داده‌اند که از میکروکانال‌های سیال جهت شناسایی کوچک‌ترین غلظت نشانه‌های سرطانی در خون استفاده می‌نماید.

 

هنگامی که خون به این دستگاه وارد شود، در مجموعه‌ای میکروکانال‌ها توزیع می‌شود. هر کانال دربردارنده‌ی نانوذرات طلایی به همراه گیرنده‌های پادتن خاص است، اگر پروتئین نشانگر سرطان در خون موجود باشد، به نانوذرات ذکر شده می‌چسبد. بنا به گفته محققان، سپس این دستگاه قادر به نظارت بر تعداد نشانگر‌های خون در هر کانال خواهد بود و ارزیابی دقیقی از سطح پیشرفت سرطان بیمار مورد نظر ارائه می‌دهد.

کوایدنت می‌گوید: "مهیج‌ترین بخش این تحقیقات در آن است که اکنون ما قادر به شناسایی غلظت‌های بسیار پایین از تجمع پروتئین‌های سرطانی در چند دقیقه هستیم که چنین ویژگی دستگاه ما را به یک ابزار قدرتمند، شاهکار و فوق حساس تبدیل کرده است که می‌تواند برای تشخیص زودهنگام و نظارت بر پیشرفت بیماری سرطان بسیار مفید باشد."

 

سیستم تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

این دستگاه با ترکیب پیشرفت‌های اخیر پلاسمونیک، نانوساخت، میکروسیالات و شیمی سطحی توسعه یافته و وعده‌ی تشخیص زودهنگام بیماری سرطان و ارائه‌ی شیوه‌های درمانی مناسب را داده است.

مقاله‌ای از جزئیات و دستاوردهای این گروه تحقیقاتی در مجله‌ی Nano Letters به چاپ رسیده است.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:37 | نویسنده : میثم |

هدایت هواپیماها با قدرت ذهن به واقعیت نزدیک‌تر شد

پرواز قطعا یکی از کارهای انجام شونده توسط دست و یا پا است، اما شاید همیشه به این شیوه نماند. پژوهشگرانی از موسسه‌ی Flight System Dynamics از (Technische Universität München (TUM و TU Berlin به منظور تبدیل داستان‌های علمی-تخیلی به واقعیت، به توسعه‌ی شیوه‌هایی جهت کنترل هواپیماها با ذهن خلبان روی آورده‌اند. بنا به اظهارات این گروه، نه تنها این شیوه امکان‌پذیر می‌باشد، بلکه با دقت بسیار بالایی نیز اجرا خواهد شد.

اگرچه ایده‌ی کنترل ذهنی هواپیماها بسیار جادویی و عجیب به نظر می‌رسد، اما درواقع رویکردی مبتنی بر پردازش سیگنال‌های خالص است. بخشی از پروژه‌ی Brainflight، تکنولوژی است که به واسطه‌ی آن خلبان باید کلاهی مجهز به الکترودهای برق‌نگاری مغز (EEG) را بر سر بگذارد. این الکترودها به جمع‌آوری تکانه‌های الکتریکی مغز خلبان می‌پردازند که توسط الگوریتم توسعه داده شده با TU Berlin مورد بررسی قرار می‌گیرند، البته این الگوریتم تنها به بررسی آن دسته از تکانه‌هایی که مربوط به فرامین خلبانی است، می‌پردازد.

این تکنولوژی هنوز بر روی یک هواپیمای واقعی مورد تست واقع نشده، اما آزمایش بر روی آن در شبیه‌ساز‌های پرواز اجرا شده است. هفت خلبان با سطح تجربه‌های مختلف از جمله یک فرد کاملا تازه‌کار، در این تست شرکت کرده و نتایج بسیار شگفت‌انگیزی بدست آمد. افراد شرکت‌کننده با چنان از سطح از دقتی به هدایت هواپیمای شبیه‌سازی شده پرداختند که مورد نیاز اعطای گواهینامه‌ی خلبانی می‌باشد.

بنا به اظهارات گروه توسعه‌دهنده، این تکنولوژی هنوز راه درازی را در پیش دارد و در حال حاضر نمی‌توان از آن برای موارد واقعی استفاده کرد. برای مثال این رویکرد فاقد فیدبک فیزیکی است که بخش مهمی در هدایت یک هواپیما به شمار می‌رود. گروه توسعه‌دهنده در حال کار بر روی ارائه‌ی شکل‌های جایگزینی برای فیدبک می‌باشند.

 

مهندس هوافضا و سرپرست پروژه‌ی TUM، آقای تیم فریک می‌گوید: "هدف طولانی مدت این پروژه در این است که پرواز برای اغلب افراد امری ساده و دسترس پذیر شود. با کنترل ذهنی، پرواز ساده‌تر می‌شود. این رویکرد از بار و فشار کاری خلبانان می‌کاهد و از این رو امنیت افزایش می‌یابد. علاوه بر این خلبانان امکان آزادی عمل بیشتری را در مدیریت وظایف دیگر در کابین‌های خود خواهند داشت."

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:32 | نویسنده : میثم |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز