اسفیرو در نمایشگاه CES از یک توپ رباتیک رونمایی کرده بود. این شرکت در نمایشگاه ایفا 2014 نیز محصولی دیگر به نام Ollie را معرفی کرده است. این گجت که با یک اپلیکیشن اختصاصی کنترل می شود می تواند به سرعت 22 کیلومتر در ساعت دست یابد. این محصول قابلیت عبور از موانع را داشته و به تایرهای نابی Nubby"" (روکش های پلاستیکی) مجهز شده است. اسفیرو Ollie برچسب قیمت 150 دلاری را یدک می کشد.

اخبار,اخبار تکنولوژی,گجت های عجیب ایفا 2014

منبع:اخبار تکنولوژی - عصرایران


موضوعات مرتبط: رباتیک ، ،


تاريخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:, | 14:19 | نویسنده : میثم |


روبات iRobot PackBot در سال 2001 ساخته شد , اما تا بعد از واقعه 11 سپتامبر كارایی نداشت. از این روبات برای پیدا كردن افرادی كه در ویرانه های برج های دوقلو در نیویورك گرفتار شده بودند, استفاده كردند. این روبات به دلیل شكل خاصی كه دارد, می تواند به مكان های تنگ و تاریك وارد شود و از مانع بلند به راحتی عبور كند. این روبات می تواند درون آب هم شنا كند. علاوه بر این به كمك دوربین هایی كه درونش تعبیه شده, اجسام دور و برش را تشخیص می دهد و شی مورد نظرش را به وسیله چنگكی كه دارد بیرون می كشد.

 iRobot packbot Robot


موضوعات مرتبط: رباتیک ، ،


تاريخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:, | 14:7 | نویسنده : میثم |

جایگزینی ملخ‌ها با فن‌های کانالی در پهپاد Nano Tornado

اگرچه استفاده از پهبادهای شخصی در حال زیاد شدن است، اما هنوز عده‌ی زیادی از افراد از کار با ملخ‌های این دستگاه‌ها وحشت دارند. اما این پره‌های چرخان نه تنها ممکن است موجب آسیب رساندن به انسان‌ها ‌شوند، بلکه در طی تصادفات و سقوط‌ها نیز می‌توانند آسیب ببینند. به همین دلیل شرکت کالیفرنیایی Polyhelo به ساخت Nano Tornado اقدام نمود که یک کوادکوپتر محسوب می‌شود اما به جای پایه‌های باز از چهار فن کانالی استفاده می‌کند.

مزایای زیادی در طراحی منحصربفرد Nano Tornado وجود دارد. ابتدا، در صورت برخورد به انسان‌ها آسیبی به آنها نمی‌رسد، همچنین اجزای این کوادکوپتر در صورت برخورد به اشیا یا فرود بد آسیب نمی‌بینند. به این ترتیب می‌توان از آن در عملیات با ریسک بالا مانند پرواز در نزدیکی شاخه‌های درختان یا در فضاهای تنگ استفاده کرد.

از آنجایی که خبر از بازو یا ملخ رو به بیرون نیست، می‌توان به راحتی این کوادکوپتر را در کیف‌هایی جهت حمل‌ونقل قرار داد. علاوه بر این اگر یک مکان تیک‌آف/فرود خوب وجود نداشته باشد، این کوادکوپتر می‌تواند موقعیت خود را در هوا تثبیت کرده و سپس بر روی دست یک انسان فرود آید. زمان پرواز این کوادکوپتر تنها پنج دقیقه است، اگرچه باتری آن قابل تعویض با یک باتری شارژ شده می‌باشد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, | 20:59 | نویسنده : احسان |

پرینتر های لیزری Samsung: چاپ بی سیم محتویات درون اسمارت فون ها

داشتن یک اسمارت فون در جیب مانند حمل یک دفترکار همراه است که با صرفه جویی در زمان و انرژی، می توانید همه چیزهایی که در یک دستگاه کوچک جیبی نیاز دارید، به همراه داشته باشید. با این حال، در جایی که درگیر مسئله چاپ می شوید، این موضوع می تواند سخت و آزاردهنده باشد که وقتی نیاز به تصاویر، اسناد و ایمیل های کاغذی دارید، قادر نیستید از یک پرینتر برای چاپ محتوای گوشی خود استفاده کنید. اما در حال حاضر، سامسونگ سری جدید پرینترهای لیزری رنگی بی سیم را معرفی کرده که دارای مشخصه تکنولوژی NFC می باشند و به کاربران اسمارت فون ها، امکان چاپ اسناد مورد نیازشان را تنها با ضربه زدن به پرینترهای سری Xpress C410W می دهد.

سامسونگ تاکنون پرینترهای لیزری رنگی مجهز به Wi-Fi را تولید کرده است، اما این شرکت، سه پرینتر جدید Xpress را به عنوان اولین پرینترهای صنعتی با قابلیت NFC معرفی می کند. پس از عرضه ی اپلیکیشن چاپ موبایل سامسونگ، کاربران فقط با یک ضربه کوچک بر اپلیکیشن پرینتر اسمارت فون خود، می توانند برای ارسال بی سیم تصاویر، اسناد، ایمیل ها یا محتویات مرورگر خود به صف چاپ پرینتر اقدام نمایند.

هر سه پرینتر قادر به چاپ 18 صفحه سیاه و سفید در یک دقیقه، یا چهار صفحه رنگی در همین مدت زمان می باشند. اگر تلفن شما دارای قابلیت NFC نمی باشد، یا اپلیکشن مربوطه بر روی آن اجرا نمی گردد، پرینترهای سری Xpress از قابلیت Cloud Print گوگل برای چاپ بر روی وب نیز پشتیبانی می کنند. همچنین سامسونگ وعده ی یک راه اندازی سه مرحله ای کامپیوترهای ویندوز/مک/لینوکس را داده است که نیازی به اتصال USB فیزیکی بین دو دستگاه ندارد.

پرینتر لیزری رنگی رومیزی C410W دارای مشخصه پردازنده 300 مگاهرتز و حافظه 32 مگابایتی می باشد و دقت چاپ را تا 2,400x600 نقطه در هر اینچ (dpi) ارائه می دهد. سرعت چاپ آن تا 150 برگه در هر دقیقه می باشد و جعبه خروجی قبل اینکه نیاز باشد تا کاربر فضای کمی را برای چاپ بیشتر، آزاد نماید، می تواند 50 برگه را به صورت یکجا نگه دارد.

دو مدل دیگر، هر دو پرینترهای لیزری رنگی چند منظوره هستند. علاوه بر چاپ، C460W می تواند عمل کپی و اسکن اسناد را نیز انجام دهد. اسنکر TWAIN/WIA دارای رزولیشن نوری تا 600x600 نقطه در هر اینچ می باشد که می تواند با اندکی تسهیل دیجیتالی، تا اندازه ی 4,800x4,800 نقطه در هر اینچ افزایش یابد. این مدل دارای دو پردازنده است که یکی با سرعت 533 مگاهرتز به عنوان اصلی و دیگری با سرعت 150 مگاهرتز، همراه با حافظه داخلی 128 مگابایتی می باشند.

چاپگر لیزر رنگی چند منظوره C460FW نیز دارای مشخصات مشابه با C460W می باشد، اما قابلیت فکس هم به آن افزوده شده است. این چاپگر قادر به ارسال فکس های سیاه و سفید با رزولیشن 300x300 dpi از طریق مودم خود، با سرعت انتقال تا 33.6 کیلوبیت بر ثانیه می باشد، اما همچنین قادر به ارسال فکس های رنگی در رزولیشن 200x200 dpi می باشد.

پرینترهای سری Xpress C410W برای عرضه در ماه ژوئن و در کره جنوبی اختصاص داده شده اند، اما هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه آن در آمریکا یا دیگر نقاط جهان در دسترس نمی باشد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, | 20:39 | نویسنده : احسان |

ساخت قطعات الکترونیکی با ویژگی خودتخریبی به منظور کنترل مشکلات ضایعات الکترونیکی

در راستای کمک به کاهش ضایعات قطعات الکترونیکی و تقویت تولید پایدار، پژوهشگان امریکایی دستگاه‌های الکترونیکی را توسعه داده که پس از گرمای بیش از حد می‌توانند فرایند خودتخریبی را آغاز کنند.

درحال حاضر، اغلب دستگاه‌های استفاده شده پس از به پایان رسیدن عمر خود به ضایعات محیطی تبدیل شده و موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند. پژوهشگر ارشد این پروژه، اسکات وایت از استادان دانشگاه ایلینویز امریکا می‌گوید: "ما به توسعه‌ی قطعات الکترونیکی موفق شده‌ایم که که در هنگام نیاز وجود داشته و در صورت عدم نیاز خود را از بین می‌برند. این دستاورد، شیوه‌ی ایجاد پایداری در مواد استفاده شونده در ساخت قطعات الکترونیک مدرن می‌باشد و اولین تلاش ما برای استفاده از محرک‌های محیطی جهت راه‌اندازی خودتخریب است."

دستگاه‌های راه‌اندازی گرمایی، از بردهای منیزیمی چاپ شده بر روی مواد انعطاف‌پذیر و باریک استفاده می‌کنند. پژوهشگران قطرات کوچک اسید ضعیف شده را در موم ریخته و دستگاه‌ها را با این موم پوشانده‌اند. هنگامی که دستگاه به گرمای بیش از حد برد، موم ذوب شده و اسید را منتشر می‌کند. این اسید سریعا دستگاه را حل کرده و کاملا از بین می‌برد.

برای راه‌اندازی از راه دور این واکنش، پژوهشگران یک رسیور فرکانس رادیویی و یک سیم‌پیچ گرمایشی القایی را در دستگاه قرار داده‌اند. کاربر می‌تواند یک سیگنال را جهت افزایش گرمای سیم‌پیچ ارسال کرده که این فرایند موجب ذوب شدن موم و تخریب دستگاه می‌شود. طبق گفته‌ی پژوهشگران، سرعت فرایند تخریب از طریق تنظیم ضخامت موم، غلظت اسید، و دما قابل کنترل می‌باشد.

آنها قادر به طراحی دستگاهی با ویژگی خودتخریبی در بیست ثانیه تا چند دقیقه پس از اعمال گرما هستند. یافته‌های این گروه از دانشمندان در ژورنال Advanced Materials منتشر شده است.

 

منبع : gadgets


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:, | 22:15 | نویسنده : احسان |

اثر انگشت سنسورهای گوشی‌های هوشمند عاملی برای تحت نظر گرفتن و تعقیب شما

کاربران گوشی‌های هوشمند که به امنیت خود اهمیت می‌دهند، شاید درخواست‌های اپلیکیشن‌ها جهت “استفاده از موقعیت مکانی فعلی‌شان” را نپذیرند، با این حال بنابر تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایلینویز، حتی نپذیرفتن این درخواست اپلیکیشن‌ها هنوز هم بدین معنا نیست که نمی‌توان کاربران را ردیابی کرد. دلیل این است که سنسورهای هر تلفن، مانند شتاب سنج دارای “اثر انگشت” منحصر به فردی می‌باشد. با شناسایی آن اثر انگشت در داده‌های سنسور ارسال شده از تلفن، اشخاص ثالث می‌توانند در حداقل‌ترین شکل ممکن، تمام کارهای شما و اینکه آن‌ها را در چه زمانی انجام می‌دهید، تحت نظر بگیرند.

بر اساس آنچه که توسط این دانشگاه شرح داده شد، سنسورهای یک گوشی‌هوشمند تقریبا مانند شیرینی‌های قندی ساخته شده با یک قالب شیرینی دایناسور شکل هستند. اگرچه ممکن است همه‌ی شیرینی‌ها در همان نگاه اول شبیه دایناسور به نظر برسند، اما هر کدام دارای عیوبی کوچک و منحصر به خودشان هستند. در مورد سنسورها نیز آن‌ معایب در فرستادن نوعی اثر انگشت در داده‌های جمع‌آوری شده خلاصه می‌شود. هرچند که اثر انگشت به آسانی برای کاربران اتفاقی داده‌ها آشکار نمی‌گردد، اما می‌تواند توسط افرادی که به دنبال آن هستند، تشخیص داده شود.

محققان با آزمایش ۸۰ تراشه‌ی مستقل شتاب‌سنج بعلاوه‌ی شتاب‌سنج‌های موجود در ۲۵ گوشی اندرویدی و ۲ عدد تبلت به این نتیجه رسیده‌اند. آن‌ها از یک موتور ویبراتور که چیزی شبیه به آن در اکثر تلفن‌های هوشمند یافت می‌شود، استفاده کردند تا تمام شتا‌ب‌سنج‌ها را دچار ارتعاش کنند. با تحلیل نتایج حاصل از قرائت داده‌های شتاب‌سنج، یک اثر انگشت برای هر واحد شتاب‌سنج محرز شد. زمانی که آن اثر انگشت‌ها در قرائت‌های بعدی جستجو می‌شدند، این امکان وجود داشت که دستگاه سرچشمه با دقت ۹۶ درصد شناسایی شود.

این بدان معنیست که به شکل امکان‌پذیری، مهاجمان می‌توانند از طریق توابع کاربردی فعال‌کننده‌ی ویبراتور شتاب‌سنج، به سادگی به اثر انگشت شتاب‌سنج یک تلفن دسترسی پیدا کنند. حتی اگر از شتاب‌سنج‌ هم صرف نظر کنیم، سنسورهای دیگری مانند دوربین، میکروفون یا ژیروسکوپ وجود دارند که احتمالا حاوی اثر انگشت‌هایی مختص به خودشان هستند. طبق گفته محققان، با ترکیب تمام این شناسه‌ها، ردیابی و تحت نظر گرفتن یک کاربر حتی با دقتی بالا امکان‌پذیر خواهد بود.

هرچند که داده‌های GPS لزوما نمی‌توانند مورد دسترسی قرار بگیرند، اما احتمالا می‌توان مکان تقریبی یک کاربر که قبلا در حین استفاده از GPS شناسایی شده است را بر اساس دسته‌ای از اپلیکیشن‌ها مشخص کرد، یک اپلیکیشن ناوبری نشان خواهد داد که مثلا کاربر در حال عبور از مکانی است و در همین حال، یک اپلیکیشن دیگر ممکن است حضور کاربر را در یک سالن ژیمناستیک نشان دهد. در کل، هیچ کدام از این موارد، مشکل محسوب نمی‌شود به شرطی که داده‌های خام سنسور بر روی خود تلفن پردازش گردند و فقط اطلاعات پایه به اشتراک گذاشته شوند. با این حال، متاسفانه در این شرایط یک حجم کاری بزرگ بر دوش پردازنده تلفن قرار می‌گیرد و موجب تقلیل عمر باتری می‌شود.

این تحقیق به رهبری پروفسور Romit Roy Choudhury و دانشجویان فارغ‌التحصیل، Sanorita Dey و Nirupam Roy به انجام رسید. در این تحقیق هیچ راهکار خاصی پیش روی ما قرار داده نشد جز این پیشنهاد که کاربران داده‌های سنسور دستگاه خود را قبل از بررسی نحوه مشروعیت یا امنیت آن‌ها با هیچ اپلیکیشنی به اشتراک نگذارند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:, | 22:10 | نویسنده : احسان |

Kyocera Torque G02، یک تلفن اندرویدی جدید با قابلیت عکاسی در زیر آب

مجموعه‌ی Kyocera، به ماموریت خود در ساخت تلفن‌های محکم (و اغلب مقرون به صرفه) ادامه داده است. جدیدترین دستگاه بادوام این کمپانی، Torque G02 نام دارد که طبق ادعای سازنده اولین اسمارت‌فون مقاوم در آب دریا می‌باشد.

مانند Torque اولیه و سایر محصولات قبل ازجمله Kyocera Brigadier، اسمارت‌فون G02 موفق به کسب استانداردهای دوام و استحکام نظامی و شامل قابلیت مقاومت در برابر آب، گردوغبار و ضربه شده است، اما قابلیت جدید این دستگاه در آن است که G02 نه تنها می‌تواند در آب اقیانوس‌ها دوام آورد بلکه قادر به اجرا و گرفتن عکس در درون آب نمک‌دار می‌باشد. نرم‌افزار دوربین این تلفن حتی دارای حالت زیرآبی برای زنده نگه داشتن رنگ‌ها درحین تصویربرداری از دنیای زیرآب می‌باشد.

علاوه بر مقاومت در برابر آب، گردوغبار و ضربه و سقوط، این تلفن همچنین برای مقاومت در برابر رطوبت، دمای زیاد، فشار کم، و حتی چرخه‌های یخ زدن-یخ‌گشایی و انجماد نیز تست شده است. طبق ادعای کمپانی سازنده، این تلفن برای موج‌سواران، یخ‌نوردان، کوهنوردان، دوندگان و سربازان مناسب می‌باشد و با اپلیکیشن‌های از پیش بارگذاری شده برای پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و شرایط آبی، نقشه‌های آفلاین و ردیاب تمرینات بدنی، همراه است.

نمایشگر 4.7 اینچی اچ‌دی آن از مواد IGZO (ایندیم گالیک زینک اکساید) که گاها در نمایشگرهای مسطح LCD بزرگ‌تر بکار می‌رود، به همراه شیشه‌ی Dragontrail X ساخته شده است که حتی در صورت وجود قطرات آب بر روی سطح نمایشگر به لمس حساس است.

G02 همچنین دارای تکنولوژی Smart Sonic Receiver شرکت سازنده‌ی خود است که برای ارائه‌ و دریافت صدای بهتر در تماس‌ها طراحی شده است. دو اسپکیر جلوی دستگاه که بلندتر از اغلب اسپیکرهای اسمارت‌فون‌ها می‌باشند، از دیگر ویژگی‌های پنهان خوشایند تلفن‌های Kyocera به شمار می‌روند.

کمپانی سازنده در مورد بکار بردن یکSnapdragon 400 SoC کوالکام و پردازنده‌ی چهارهسته‌ای 1.4GHz به همراه Adreno 305 GPU سخن گفته است. دو گیگابایت رم و شانزده گیگابایت خافظه داخلی در این دستگاه وجود دارند که میزان حافظه از طریق اسلات microSD موجود در آن قابل گسترش می‌باشد. مشخصات دیگر آن کاملا استاندارد می‌باشد: اندروید لالی‌پاپ 5.1، قابلیت 4G LTE و دوربین‌های 13 مگاپیکسل در پشت و 5 مگاپیکسل در جلو.

هنوز در مورد قیمت این محصول نیز از سوی کمپانی سازنده خبری اعلام نشده است، اما محصولات گذشته‌ی Kyocera دارای قیمت‌های مشابه تلفن‌های اندرویدی میان رده‌ای یا پرچم‌دار بوده‌اند.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : یک شنبه 3 خرداد 1394برچسب:, | 18:12 | نویسنده : احسان |
.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز